• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Jag har inte varit där, men precis läst Marit Kaplas prisbelönta roman Osebol, där en tvåspannsbro över älven beskrivs. Alltså Osebol vid Stöllet, Klarälven?
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Jag trodde detta var en klurig fråga, men icke så. Visst är det Ljusselsforsen. Vi passerade denna rastplats sommaren 2019.

Några bilder till.
HBK_Jan2020-0001.jpg HBK_Jan2020-0003.jpg HBK_Jan2020-0004.jpg HBK_Jan2020-0005.jpg

RobbeS, du leder oss vidare på spåret.
 
R

RobbeS

Guest
Tack. Har tillbringat en del nätter vid ljusselsforsen

Okey, Här är min bild. Lämnar inte så många ledtrådar nu mer än att ca 300 meter bort ligger en av trafikverkets rastplatser som är välbesökt av husbilsfolk från hela europa.

Bild.jpg
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
DSC_0204.jpg
Jag var i trakterna för några år sedan. God fortsättning på alla. Jag kommer med bild/bilder i morgon om det är min tur.

Arne
 
R

RobbeS

Guest
Lugn nu. Arne är också nära men bara nära.;)

Lägger upp en bild som visar lite mer av området runt omkring. Det finns ju en hel del likheter med både Arnes och Los Suecos förslag.

Bild 2.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Hmm.... det här borde jag kunna, men.. Det kan vara någon utav transformatorbyggnaderna, som jag vet finns utefter Malmbanan och som ser ut som stationerna. Men jag kan i sånt fall inte ge något ortsnamn.

Men det är säkert Torneträsk vi ser i bakgrunden.

TommyD
 
Senast ändrad:
Toppen