• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

**Min andra långresa**

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Hej .....

....Näe...vädret kan man inte skryta över nu...natten har vart förj*vlig...regnet har piskat bilen i den hårda vinden...känts som ett helt fotbollslag har gungat bilen hela natten...det har vart 17 ms inatt med över 25 ms i byarna...fanns ingen anledning att rusa upp på morgonen förutom att Fille ville göra morgonpinken....o ja me för den delen....gick o titta på arga o högljudda havet....tur man har husbil o inte husbåt...
Gick in igen tog en långfrulle, bestämde mig för att lätta ankar....men gjorde en storstädning först...körde verket samtidigt...

Nu har jag landat i Lagos igen, vid marknadsplatsen med ett 40-50 tal andra kåkfarare...ska träffa en gammal kund/vän från Ingarö som just har flyttat ner hit...så det blir väl att gå på lokal ikväll....blir nog här till efter jul...

...imorrn så blir det Skypmiddag med en söt vän hemifrån...;)

....inge bilder denna gång...man vill ju inte fota en massa moln o regn...

...men nåt annat kanske...:)

fullsizeoutput_2d19.jpeg

:bye:// Klasse​
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Hallojsan i julstöket....

35343D13-8B54-4678-B1C3-2087680F86FD-27881-00000E4D199C8952.jpg


Nu har man varit i Lagos några dar, mest chillat o umgåtts med några kompisar...
...står kvar här vid marknadsplatsen...har hunnit o tvättat en del, pyssla med husbilen...
igår var jag nere på stranden det var riktigt stora vågor och en massa surfare hade hittat dit...
X%nxsbXhSr+5J9BhB6T30A.jpg

...på vägen hem såg jag dessa ståtliga storkar...som hade boa in sig med bästa utsikt...
fullsizeoutput_2d2c.jpeg

....och på en husvägg fann jag denna målning...den ser inte så stor ut på bilden, men den är nog ca. 20x25m...
fullsizeoutput_2d1f.jpeg

....dom har väldigt mycket fina juldekorationer här i Lagos...
9OT1iq9HToSLMYqdNH3MyA.jpg
plB2EFZcQ92K0dtb+Y4usw.jpg
8q8kL0pIQIuQr4Qqj9GdMA.jpg

....och vissa båtar nere i hamnen var fint pyntade....
czLLSGQTSL2hGBPQMw07bg.jpg

...näe, nu måste jag göra klart Jansson, lägga in sillen o lägga snapsen i frysen...:D...

...men jag vill önska alla en riktigt god o lugn jul...med denna sång...

...på juldagen drar jag vidare österut...för att hitta en lugn strand som Fille o jag kan husera på under nyår...

Kram o godnatt
//Klasse​
 

Wesslan

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
20301
Medlemskap
2024
GOD JUL I år kommer vi ej iväg söderut vi väntar ända tills nästa år. Som det ser ut nu drar vi från sundsvall 15/1 för att ta färjan från Varberg sedan åker vi troligen ner mot Valencia & vidare mot Algarve Synd att dom stängt flera friplatser i portugal typ vid Vila Real Praia Santa Antonio Får se vart vi träffas om du är kvar i Portugal eller Spanien Ha det.Lennart & Britt Marie.
 

Wesslan

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
20301
Medlemskap
2024
Tack så mycket VI har stått där på östra sidan av stan. Har du varit på Lidl i Vila Real (125an) där var det också ställplats gratis, inte så mysigt men en kortare tid så funkar det. Lidl hade ju öppet sent på kvällen.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Tack så mycket VI har stått där på östra sidan av stan. Har du varit på Lidl i Vila Real (125an) där var det också ställplats gratis, inte så mysigt men en kortare tid så funkar det. Lidl hade ju öppet sent på kvällen.

Nej, men vid Continente finns det några utmärkt, extra långa, P-platser för HB.
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Hej allahopa....sista för i år...;)

@Wesslan
Klart vi träffas...när ni kommer ner...har ju saknat ert trevliga sällskap...kör försiktigt ner...:bye:

@Gork
Näe...har bara njutit av den sköööna o vaaaarma solen...:)

Som sagt, det vart en del tvätt borta vid Lagos...2€ per maskin, bra pris...
...men ett j*vla trängandes i kön...dupontarna har verkligen sjunkit i mina ögon...
fullsizeoutput_2d48.jpeg

Nu har jag hamnat på praia dos tomatos igen, bra ställe förutom dupontarna då...:mad:..här blir det lugnt för Fille hoppas jag, inge smällare iaf... än så länge...
0AE4213DC5383ADD6FF45AC26EE56247.jpg

Dagarna går fort, passar på och njuta av den varma solen...strandpromenader o cykelturer...
Cyklade bort till "hyllan" och nu hade det kommit tillbaka några husbilar, bla. 2 från Sverige...pratade med dom, dom hade vart där i ett par dar...tydligen så kommer polisen med jämna mellanrum och avhyser dom som står där, men inge böter utdelas...

...min närmst granne här (en dupontare) kör sitt elverk hela den vakna tiden...har 4 hundar (ovårdade) och noll koll, skiter och går omkring löst...så senare ikväll så ska jag starta mitt tröskverk..:p...


...så här har den senaste veckans kvällar sett ut...det kan man stå ut med...
fullsizeoutput_2d58.jpeg

...osså fiiinna vovven...
fullsizeoutput_2d5b.jpeg

....det har blitt lite glest med skrivandet här...måste spara på gb...får ny imorrn....

...men jag vill önska alla ett riktigt Gott Nytt husbilsår.....


...kör försiktigt där ute...
//Klasse



 

Birgitta och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
14002
Medlemskap
2026
Jättemysigt att ta del av din reseberättelse! Hoppas själva komma iväg söderut, förmodligen Spanien hösten -20, därför så lärorikt och kul att läsa din och andras resetips och berättelser. Har du tilläggsvaccinerat din hund, eller räcker det med svenska vacc programmet? Mjuka verkligen upp smilbanden med historierna!
 
Toppen