• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Renaulten

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi har mediciner för 5 månader med oss. Det fixade Åsas läkare.
Alla papper och pass ligger i ett kuvert i bilen redan.
Det blir jobb in i det sista imorgon. Det som inte blir färdigt får jag göra i vinter på nån ställplats.
Kör försiktigt så ses vi imorgon!
 
F

F.d. 22252

Guest
Fick lite sol några minuter men blåser bra. Ska du inte följa efter och komma bort från det dåliga vädret.
 
F

F.d. 22252

Guest
Och så undrar varför bussen aldrig kommer i tid....
Första natten blir ju på båten sen är det bara 34mil till greven bör vara där tidigt på em. så det blir ju lite tid att fixa innan snitzeln.
Håller på och bär ut saker hela tiden börjar bli trångt ibland saknar man ett garage, en del saker behöver man inte men tvättmaskinerna är stora därnere så jag behöver inte tvätta så ofta blandar allt och slänger i maskinen. Sen ska man ju ha lite mekgrejor till cykeln med 5 liter bensin vill man inte ha inne och en 20l dunk för diesel tanken är liten så det känns tryggt med lite extra säkerhet.
Är ju egentligen bara båten att passa det är största nackdelen med båtar förutom att de går sönder och brinner har jag varit med om ett par ggr.
Sen har man hur mycket tid som helst inget att passa utom sura körningar till värmen.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Har ju problem med batteribanken. Idag på morgon kollade jag hur många volt jag hade, 15,7 V! Jag har stått på laddning hela natten. Laddaren stod på ”Recond”, kan den gå över i det läget automatiskt när den känner att det är något fel?
Det är en Ctek M200 marine.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det är inte säkert, dom klarar Recond ett tag, men det är ju troligt att du har ett kass batteri, koppla isär och mät innan båda är helt kass? Kör eventuellt på ett tills du kan byta bägge?
 
Toppen