• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Teslas campingbil

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Hahaha. Tycker du ska köra Tesla och efter det en F1 bil. Återkom med ett inlägg efter det.
Eller så tittar du bara på filmen å tänker över ditt inlägg:twitcy:


Video: Superbike beats fighter jet, aircraft, Tesla and F1 cars at test race | Daily Mail Online

Haha otroligt race! Att en Kawa H2R skulle slå en F1:a trodde jag aldrig. Men har aldrig sett en så besviken BMW M3-ägare som när jag efter provkörning tyckte bromsarna var bra och inte nämnde accelerationen , har provkört ett antal R1, GSXR och andra superbikes och då är inte M3.an särskilt snabb.
 
W

Weckman

Guest
Men ge dig. Tv spel. Man kan ju cykla förbi en Tesla i ett spel.

Sämst idag å fy skäms på dig. Måste skilja på fake och real life:wub:
Luta dig tillbaka och njut av fredags groggen.

Och skulle en Tesla köra rödljus race med stop & go med all sin kraft i stan så skulle den få ladda batteriet flera ggr per dag. Sen får man ju inte framföra en F1 bil på allmän väg. Skulle gärna provat om jag fick chansen.
 
Senast redigerad av en moderator:

tor-ake

HBK Intresserad
Inlägg
226
Kommun
Österåker
Här var det hög nivå ser jag :)

En F1-bil kan vara både ruskigt snabb 1,5s till 100 och bara vanligt snabb 2,5s, det beror på däcken, asfalten och utväxlingen. Utväxlingen byts mellan varje bana för att ge maximalt acc ut ur kurvorna under hela loppet. Starten från stillastående däremot, gör de bara en gång (i depån är det hastighetsbegränsat), så den är inte den allra högsta prioriteten. Även om det givetvis är viktigt att ta starten.

Teslorna har fyrhjulsdrift och alla hästar tillgängliga i princip från stillastående, så de tiderna de sätter, mellan 2,5 och 3 sekunder är i princip max vad vanliga däck och asfalt medger.
 

molle78

HBK Intresserad
Inlägg
38
Kommun
Habo
Med en sån jämförelse är det inte konstigt att man ser allt som gratis...
Jag håller med dig Weckman
Ang tid. fråga ja dom han har är på företaget han själv äger så indirekt betalar själv.
Billigare än många andrabilar svar JA men inte gratis..
Har själv företag oxå och föredrar en riktig motor gärna V8 och denna klarar 0-100 många ggr fler än en Tesla då tanken räcker längre samt går fortare att tanka.
Är ingen jättemotståndare till eldrift men speciellt miljövänligt o ekonomiskt vet jag inte om det är om man ser helheten, men visst går dom bra men inte så länge..
Älskar att höra en riktig motor ryta men den är min personliga åsikt, respekterar andras åsikt men ogillar att säga att nått är gratis när man investerat mycket pengar för att komma dit, för man måste trots allt räkna investeringen till break even innan det ger plus, vilket i olika projekt är olika tid.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.568
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
[QUOTE="Weckman,
Och skulle en Tesla köra rödljus race med stop & go med all sin kraft i stan så skulle den få ladda batteriet flera ggr per dag. Sen får man ju inte framföra en F1 bil på allmän väg. Skulle gärna provat om jag fick chansen.[/QUOTE]
----------------------------------------------------------------------
Hejsan, jodå :D inte den nyaste varianterna av F1 visserligen men de här kom aldrig till tävling och kunde till slut reggas lagligt i England.
LOLA F1.
LOLA F1.JPG

Och så Mercedes, visserligen stämmer inte utseendet med F1 även om mycket av innehållet bl. a. motorn är från F1. Ca. 2milj. dollar samt lite el inblandat för alla elvänner. (Slutsåld innan någon utomstående ens fick se den).
Lite simpel kanske... prisbilden ligger ju bara i nerkant av Koenigsegg's billigaste bilar.
Mercedes F1.JPG

Som lite sammanfattning om min uppfattning om elbilar så är jag nog inne på molle 78'as linje.... De brummar ju inte, men kul och praktiskt för dom som tycker det behövs en sovpaus varje gång man behöver tanka.

M.v.h. :p JANKRO.
 
W

Weckman

Guest
Jag ger mig och låter Er Tesla älskare få njuta av att ni har rätt. In your dreams. Tesla är ju inte ens snabb. OCH HÄR HAR VI BARA TVÅ DRIVHJUL Å PREPPAD ASFALT. Är mitt sista inlägg i denna tråd då den som andra trådar ballat ur i slutet, och trådskaparen önskade reflektioner på Teslas SUV. Och JA, jag medverkat.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Förhandsbokningarna på Tesla Cybertruck fortsätter att strömma in. På två dygn fick Tesla in 154 000 förhandsbokningar. Den siffran är nu fem dagar efter lanseringen uppe i 250 000 varav de sista 50 000 kommit in på två dygn, uppger Vd Elon Musk.

Frågan är om förhandsbokningen överstiger den för ID.3?
I Sverige överstiger bokningen för VW ID.3 40.000, jag har ingen siffra globalt.

Det råder ingen tvekan om vilken som är störst, desto mer tvekan om vilken som är vackrast.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Id3 har ju inte ens sålt slut 1st edition i alla länder. Och 40000 bokade är ju hela Europa, knappast Sverige.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
När Tesla gör sin pickup så var det ingen tvekan om hur drivlinan skulle vara, stark motor och stort batteri. Däremot vad gäller utseende och vilket intryck själva bilen ger där tror jag Elon Musk hade 3 val:
1. Göra den liknande GM och Ford, stor, vulgär och visa att här kommer någon som man inte sätter på plats. Detta alternativ skulle inte passa, Tesla är ingen traditionell biltillverkare.
2. Det mest troliga, en Tesla model X med flak. En strömlinjeformad sak som liknar Teslas tidigare bilar. Här skulle pickupköparna sparka bakut och tycka att något så fjolligt skulle passa bättre till hustrun och barnen.
3. Göra något helt annorlunda, vilket man helt klart kommer att göra.
Tror det sista alternativet kommer att lyckas. 25% av pickupköparna kommer gilla konceptet direkt och köpa. Ytterligare 25% kommer köpa den när de ser att det fungerar hur bra som helst.
25% kommer vänta tills GM och Ford kommer med elmodeller som ser ut som dagens pickuper. Men den måste ha ordentlig ljudanläggning som spelar V8-ljud och rökmaskin där bak för att göra vulgokänslan fullkomlig. Resterande 25% rednecks och hillbillies kommer behålla sin gamla fossilpickup in i döden.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
TECH Polisen i Dubai meddelade nyligen att man kommer att börja använda Teslas pickup Cybertruck i sin dagliga verksamhet, och nu har även mexikansk polis fattat tycke för fordonet. Polisen i staden Ciudad Valles har nämligen beställt 15 exemplar av bilen. Det rapporterar Cnet.

Enligt stadens borgmästare är det ett förnuftigt val av polisfordon, dels då underhållskostnaderna för Cybertruck beräknas bli avsevärt lägre än för bensindrivna bilar, dels då man minskar utsläppen.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Även den svenska polisen har beställt 24 exemplar:
”Den finns ju inte ännu så vi vet inte alls hur den verkligen blir och hur den kommer att fungera i verksamheten men det är ju en Tesla och den är häftig så vi har bedömt att den är ett bra val.”

polistesla.jpg

Skämt åsido, tur att inköparna på våra myndigheter inte får sitta och klicka runt på nätet och shoppa hur som helst :D
 
Toppen