• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK Husbilsplatser, synpunkter

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Jag har bara "provkört" den hemma, inte ute i verkligheten. Det verkar väldigt genomtänkt och bra.
En liten önskan dök dock upp omgående. Om jag letar efter en specifik plats jag läst eller hört om vore det skönt att slippa klicka fram platsen för att se om det är rätt.
Är det tekniskt besvärligt att lägga in en ruta som poppar upp om man vilar muspekaren över platsmarkeringen? Den kunde visa namn och möjligen ortsnamn den ev. skrivits in med. Jag har plöjt igenom denna tråd, men det "behovet" kanske inte är så stort.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Om jag fattar dej rätt så vill du veta vilken plats en viss platsikon på kartan representerar?

Vila med musen räcker inte, du måste även klicka på platsikonen. Då får du en "popup", ett litet fönster som visar en liten bild, platsens namn, pris och vilken service som finns på platsen:

Anteckning 2019-11-17 211039.jpg

Vill du veta mer om platsen, klicka på Visa detaljer så får du en full beskrivning.
Vill du fortsätta klicka på andra platser, klicka först nånstans på kartan så att popup-fönstret släcks/stängs.

Notera, platsen du vill klicka på får inte ligga för nära överkanten, de måste finnas plats för det lilla fönstret. Bara att dra ner kartan en liten bit med musen.

Var det ungefär så du menade?
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
På min Ipad blir det flera tomma symbolrutor på informationsbilden över platsen, funkar på min Iphone, se bilder.

Vidare så när jag på min iPhone trycker på en plats så visas informationsbilden över platsen endast någon sekund när telefonen används liggande (landskap) läge, funkar i stående läge.

Både Ipad och Iphone har IOS 13.2.
 

Bilagor

  • BB58E77E-E62B-4069-8367-5D4CB1F507C2.jpeg
    BB58E77E-E62B-4069-8367-5D4CB1F507C2.jpeg
    93,2 KB · Visningar: 19
  • 9830FE55-47CF-4CE7-A269-751A113FEB44.jpeg
    9830FE55-47CF-4CE7-A269-751A113FEB44.jpeg
    129,4 KB · Visningar: 19

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Nja, inte riktigt. Jag tänkte mig ungefär samma funktion som i den blå menyraden. Jag gillar att en rullgardin faller ut med olika val automatiskt.
När jag provade vidare märkte jag att jag missat en sak. När jag ville stänga den första inforutan som kommer upp letade jag efter krysset att stänga den. Det var då jag fick infallet att en första info kommer automatiskt.
Nu märkte jag att det räcker att klicka var som helst så stängs rutan. Då blev det plötsligt lite enklare än att försöka träffa lilla krysset. Nu får jag lite svårare att motivera hur jobbigt det är. ;)
Lite genant att jag inte märkte det först.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Mycket bra gjort. Lätt att använda. Fungerar utmärkt för mig. Jag saknar dock information om när någon senast besökte platsen.

Leif Torså
Det är väl så att för att information om när någon senast besökte platsen senast skall vara uppdaterad måste vi som besöker platsen rapportera in detta, framför allt om någon uppgift inte stämmer.
Om vi som är ute och åker inte rapporterar in felaktigheter kommer det här registret med husbilsplatser att förlora i värde. Hoppas att vi tillsammans kan hålla det aktuellt.

Jan-Olov
 
F

F.d. 14324

Guest
Leif, vi släppte på besöksregistreringen för första versionen på grund av komplexitets och kostnadsskäl.
Utan att ge några garantier så är ändå vår förhoppning att det dyker upp igen, i någon form i en kommande uppdatering.

Jan-Olov, du har helt rätt, det är bara tillsammans vi kan hjälpa varandra att bibehålla värdet på innehållet i våra Husbilsplatser genom att många hjälper till med uppdateringar och nya platser. :)

Mvh jocke

Ps, vi har fått in massor med uppdateringar sen i fredags, världsrekord helt enkelt och det har gjort att vi ligger efter en del, vi tackar för alla uppdateringar och lovar att komma ikapp. :)
Ds
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Mycket bra gjort. Lätt att använda. Fungerar utmärkt för mig. Jag saknar dock information om när någon senast besökte platsen.

Leif Torså

Jag tror denna information ger oss väldigt lite värde, även om jag själv tagit för vana att alltid markera.
Ser i Söderhamn och Stugsund väldigt många HBK-loggor men väldigt sällan sett några markeringar att dom varit på plats.
// Janne
 
F

F.d. 14324

Guest
:) Nu har vi kommit ikapp med alla uppdateringar som trillat in sedan lanseringen i Fredags.
Drygt 130 ärenden har vi behandlat med uppdateringar och en massa extrabilder.:msn_thumbup:
Kan nämna att Juli månad är alltid en månad med extra hög belastning med mycket nya platser och uppdateringar, vi har nästan lika många uppdateringar denna korta period från i fredags som under hela Juli. :)

@BoEr och @Moby Dick har gjort en strålande insats med det och jag har på något underligt vis (ungefär som under Juli månad) lyckats smita undan från det mesta ;):angel::)

mvh jocke
 
F

F.d. 4220

Guest
Vi har tidigare förvarnat om att Microsoft Internet Explorer inte fungerar ihop med HBK Husbilsplatser.
Om du har den webb-läsaren, uppgradera till Microsoft Edge eller använd en annan webb-läsare.
Värt att veta är att Microsoft avråder alla från att använda Internet Explorer för att den har så stora säkerhetsbrister. Så man behöver undvika IE generellt i dagens läge..
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Vi har tidigare förvarnat om att Microsoft Internet Explorer inte fungerar ihop med HBK Husbilsplatser.
Om du har den webb-läsaren, uppgradera till Microsoft Edge eller använd en annan webb-läsare.
I nästa månad kommer en ny version av Microsoft Edge. Jag har Beta-versionen av den nya versionen och i den fungerar HBK Husbilsplatser alldeles utmärkt.

Jan-Olov
 

Leif Torså

FD HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
ag tror denna information ger oss väldigt lite värde, även om jag själv tagit för vana att alltid markera.

Informationen om när platsen senast besöktes är viktig för att kvalitetssäkra data. Innan jag planerar att besöka en plats kontrollerar jag alltid när den senast besöktes. Ligger senaste besök flera år tillbaka i tiden avstår jag besök om jag inte via andra källor kan verifiera att platsen fortfarande existerar.

Leif Torså
 
Toppen