• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK Husbilsplatser, synpunkter

F

F.d. 4220

Guest
Vad beror det på att informationens texten i ställplatser i POIViewer inte skrivs ut i ren text utan med konstiga bokstäver, ÅÄÖ får ett konstigt tecken efter sig.
Detta bör vi nog ta i en egen tråd, eftersom det dels är poiviewer och inte nya siten och dels att jag har en del frågor om fallet. Men just nu har jag bara mobil, så jag flyttar det lite senare.

Men vilken fil laddar du in till poiviewer? Den jag gör inkl bilderna?
Om det är den (vilket jag misstänker) så behöver jag undersöka vad som hänt. Troligen har det skett en ändring av filformat på vägen. Sånt kan ge sådana här effekter.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@KOKKAKI ...
Beträffande Stora Sjöfallet:

När du anger det i sökrutan får du flera rader i sökresultatet, välj den andra raden (tror jag det var) så får du ett kartavsnitt som är mer utzoomat, där ser du husbilsplatserna bättre.

Det kan man tillämpa när man söker på geografiska områden snarare än orter.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Hur snabb internetuppkoppling har du? 10-20 mbit/s borde räcka gott. Jag har 100 mbit/s, då är den rasande snabb.

Det som kan ge svarstider är laddningen av kartan (kartdelarna), men inte själva applikationen. Det lär man märka när man kommer ner i Moseldalen med det bristfällig mobildatanätverk som finns där (iaf när jag var där senast)..
 
F

F.d. 14324

Guest
Vad jag förstår kommer ställplatserna vara ständigt uppdaterade. Perfekt.
Så länge vi alla medlemmar skickar in uppdateringar så gör vi vad vi kan i maskinrummet. :)
Oftast samma dag eller dagen efter, vid högtryck (som nu eller som under Juli månad) och när vi får in ofullständig information kan det ta lite längre tid.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen