• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Servicekostnad Fiat

Emerson

FD HBK Medlem
Inlägg
255
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2021
Min Pilote G740 -17 har bara rullat 1 400 mil så det enda jag gjort frivilligt är att byta olja och filter i år, ca 1 400 kr.
Första servicen torde väl bli om två år och då nämnde Fiat en kommande prisbild på ca 10-11 000 kr.
Jag tänkte: "... det kan ni fetglömma..." .
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
jag brukar seva på en liten fiat verkstad jfrågar alldrig efter priset, kvalliteten på jobbet är jag är aaltid med ,
hjälper till när jag servar motorn allt annat gör själv har betalat mellan 500-800
mvh bertil
 

Emerson

FD HBK Medlem
Inlägg
255
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2021
Betalar du under 1 000 spänn torde du inte ha nån nyare bil att kunna hävda några garantianspråk på.
Att vara med och serva fordonet funka ju nånstans på 70-talet.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Ni som servar själva, var köper ni filter, olja etc. Biltema, Skruvat, Mekonomen, Axel-Augustin eller var?
Finns ju väldigt stort prisspann och olika kvalitetsklasser och dyrast är väl kanske inte alltid bäst eller nödvändigt.
 
F

F.d. 940

Guest
Ni som servar själva, var köper ni filter, olja etc. Biltema, Skruvat, Mekonomen, Axel-Augustin eller var?
Finns ju väldigt stort prisspann och olika kvalitetsklasser och dyrast är väl kanske inte alltid bäst eller nödvändigt.

Jag köper alla filter och delar på MR auto.se
Köper alltid filter av märket Mann.
Olja köper jag på Swedol i 20l dunk.
Arne.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Oljeklassning skall man vara noga med på nyare bilar, på en gammal bil duger säker en dunk Swedol.

Swedols 20l dunk är av yppersta kvalitet, samt att det finns en dunk för var oljespecifikation man behöver.

Skulle oljan från Q8 vara bättre om man betalar 250 kr litern på tappen, än 75 kr litern hos Swedol?
Nej naturligtvis inte!!
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Swedols 20l dunk är av yppersta kvalitet, samt att det finns en dunk för var oljespecifikation man behöver.

Skulle oljan från Q8 vara bättre om man betalar 250 kr litern på tappen, än 75 kr litern hos Swedol?
Nej naturligtvis inte!!
Jag avsåg FIATs nya motorer som dom flesta nya husbilar har,du hittar inte den specen. på många ställen, men här tex.Hitta rätt motorolja till din bil
 
Toppen