• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Efterlysning, efter "Övervintrare i Sydeuropa"

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Har just publicerat en artikel om HBK´are som övervintrar i Sydeuropa. Övervintrarna – ensamåkaren

Har lagt märke till det stora intresset som t.ex. Livibils tråd "Vintern 2019-2020 i Santa Pola och Gösta Evéns tråd "Göstas höst - vinterresa 2019 - 20", har väckt och uppskattats. Läser flera inlägg där jag mellan raderna läser om viljan, men även oron för vad som gömmer sig bortom Öresundsbron.

Därför tänkte jag skriva några artiklar där jag intervjuar andra HBK´are som tagit steget och rest ut och övervintrar på varmare breddgrader. Inga reseberättelser, det finns det andra som redan skriver och gör det bättre, nej mera faktabaserat på vad man skall tänka på och hur andra löst olika problemställningar. Råd och tips som bygger på egna erfarenheter.

I den första artikeln berättar Gunnar HBK26170 om erfarenheter från att resa ensam. Nu skulle jag vilja komma i kontakt med andra, kanske ett par som reser runt, gör korta stopp, oftast fricampar och andra som valt att "boa in sig" på en camping i månader. Det finns säkert även andra varianter.

Om du/ni vill dela med er av era erfarenheter till andra som kanske inte vågat ta steget, skicka mig ett PM via knappen "diskussioner" uppe i högra hörnet på den här sidan, eller direkt på min mail; t.dyner@hotmail.com så kommer jag att höra av mig.

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tommy, om du inte ägnat karriären åt hotellprojekt skulle du troligtvis varit mediamogul och en framgångsrik sådan. Skulle kanske själv rekryterat dig. Bra initiativ.

Tack Mats, självklart smickrande när det kommer från ett mediaproffs som du.

Men faktum kvarstår, är en gla’ amatör från Norrland, som tycker det är engagerande och trevligt att skriva om husbilar och husbilslivet.

Ser fram emot att få se dig här i Spanien, men med husbilen den här gången.

Välkommen.

Tommy
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Jovisst vill jag ner till Dig och Spanien. Slälvklart. Tillvaron här i Norrtälje är ju novemberaktig. Men icke förty kräver familjen närvaro. Dessutom är jag inblandad i DNA forskningen här i Norrtälje. Men som sagt., borde komma iväg. Vad gör man? Mina barnbarnspojkar kräver min närvaro.
 
Toppen