• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fortsatt renovering

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
STORT TACK till er alla som engagerat er i vår husbil och återfinnandet.
Bilen är räddad och bärgad till Kallhäll någonstans där den är inlåst tills jag är hemma igen.
Höger bakhjul skadat, nerskräpad invändigt men tydligen hel i övrigt. Ingen verkar ha bott i bilen heller enligt bärgaren.
Tack o Tack igen, en stor sten har fallit ner och nu skall jag gå till stranden och ta en kall öl.
Hälsningar och återkommer.
Bror
Fantastisk historia detta!
Imponerad av både ditt bygge Bror och den insats alla gjort för återfinna denna fina kärra.
Har inspirerat mig. Så till den grad att jag själv idag tog steget att köpa spårsändare. Tack även för det tipset tidigare!
Skulle gärna ha en strömbrytare för just bara starten också, men det elektriska är inte min starka sida...
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Det sitter en brytare till startmotorn som tyvärr inte var avslagen då bilen stod inlåst. Kommer att aktivera denna efter detta! Motorn har ju också mekanisk insprutningspump med elektrisk stopp så det funkar med en brytare där också. Hängslen och svångrem plus nyinköpt spårsändare härefter.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Tillbaka i vardagen igen för ett tag.
På väg att laga lås och dörr till ”ladan” för att kunna låsa in husbilen igen.
Finns just nu förvarad av otrolige Roger67. Nycklarna är ju borta så jag får montera det gamla tändningslåset som byttes ut veckan före stölden. Saknar också nummerskyltarna som dock är beställda och på väg
Kommer också att avrusta bilen vad gäller vinter och vatten mm.
Återkommer .... kanske med någon bild på bilen innan städning invändigt.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Tillbaka i vardagen igen för ett tag.
På väg att laga lås och dörr till ”ladan” för att kunna låsa in husbilen igen.
Finns just nu förvarad av otrolige Roger67. Nycklarna är ju borta så jag får montera det gamla tändningslåset som byttes ut veckan före stölden. Saknar också nummerskyltarna som dock är beställda och på väg
Kommer också att avrusta bilen vad gäller vinter och vatten mm.
Återkommer .... kanske med någon bild på bilen innan städning invändigt.

Tack för återkopplingen Bror. Det ger mervärde åt en histora vi nog alla hellre varit utan. Men som trots allt löste sig.

Mvh!
// Niklas
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nja... köpte nyss denna:
Swetrack Lite GPS-tracker - GPS-tracker
Appen gratis och sedan kostar abonnemanget 49:- månaden. Men den stryper ju inte bränsletillförsel...

Din kostar 499.- + abonnemang på 49.-/månaden (där behöver du ett simkort men ingår nog i abonnemanget)...
Min kostar 169.-+ simkort (normalt 50.-/månaden )..

Då är "mitt" alternativ ca 330.- billigare än ditt :p:p:p:p:p och ditt stänger inte av bränslepumpen :twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:..
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Det är precis det jag gör, valde Telia för att jag inbillar mig att det innebär bättre täckning ifall bilen börjar rulla iväg.
Jag har ett gratis Telia surfkort (pga av att jag är bredbandskund) men den går bara att surfa med inom Sverige. Så lämnar inga signaler om bilen försvinner utomlands. Swetrack funkar i hela EU + Norge o Storbritannien...
Vill man kan man pausa abonnemanget (tex vid avställning) och uppta den senare. Tar ca 2 timmar till jag fick min första signal från trackern. Så bilen hinner ju iväg en bit.. Men knappast utanför EU.
Dock har jag hört att de proffisionella ligorna använder störningssändare. :( som slår ut signalen.. Medel och motmedel..
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Din kostar 499.- + abonnemang på 49.-/månaden (där behöver du ett simkort men ingår nog i abonnemanget)...
Min kostar 169.-+ simkort (normalt 50.-/månaden )..

Då är "mitt" alternativ ca 330.- billigare än ditt :p:p:p:p:p och ditt stänger inte av bränslepumpen :twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:..
När du fått hem grejerna... Var bussig och skriv vad du fick betala i tullavgift
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja har man en lite finare bil som proffs stjäl då får man nog räkna med att de inte behöver bekymra sej om trackern i brådrasket eftersom den blir totalt utstörd av en kinesisk olaglig störsändare. Enda chansen är väl gammal hederlig sätta ur funktion metodik, helst skulle man vilja ha en liten trevlig bomb placerad i förarsätet, men så glömmer man väl den själv.
En sprayburk pepparspray som dränker in förarhytten gör ju att det knappast går att köra iväg.
 
Toppen