• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Du är i rätt region men denna gång bommade du med ytterligare några kilometer på grund av cirka 90 grader fel riktning till målet.

20190926-113.jpg
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Lichterfeld-Schacksdorf är rätt.

Det är ett nedlagt brunkolsfält som numera är museum med grävaren F60 som huvudnummer. Denna grävare användes enbart för att ta bort jordlagret ovanför brunkolet. Den grävde i ena ändan och tömde i den andra och gick på räls tvärs brunkolsfältet. Det frilagda brunkolet grävdes sedan upp av mindre maskiner och transporterades ut till järnvägsvagnar. Rälsen flyttades successivt så att nytt brunkol kunde friläggas och marken återfyllas allt eftersom.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Förbarmar mig över tråden och varför inte drömma sig bort till varmare breddgrader?
Vilken plats är detta?

IMG_0774 2.jpeg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Jag drömde mig bort till den gamla charter-pärlan från förr.., Torremolinos är helt rätt gissat.

Överräcker nu tråden med en sol-varm hand till dig, Tommy :).

IMG_1658a.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Jag drömde mig bort till den gamla charter-pärlan från förr.., Torremolinos är helt rätt gissat.

Överräcker nu tråden med en sol-varm hand till dig, Tommy :).

Visa bilaga 181763

Visst var det bättre förr, men kan berätta att fiskebåten står fortsatt på torra land i Torremolinos. :)

Något helt annat, troligen är det fler än vi som passerat det här och undrat, varför byggde man där? Menar det var ju inte den mest praktiska tomten i grannskapet.

PA010191.JPG

TommyD
 
Senast ändrad:

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Det är Burg Pfalzgrafenstein i floden Rhen. Åkte över med en bilfärja där för några år sedan. Tror det var någon slags tullstation där för länge sedan. Hälsningar Göran Hellman
 
F

F.d. 32985

Guest
Tack Göran, där har vi passerat några gånger på väg hem från Europaresorna.

I somras såg vi detta. Ferrariklubben hade möte på denna camping, men vilken camping?

1E25B2FD-BA08-4E9E-88D3-8F3C6EC71AFD.jpeg
 
Toppen