• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fortsatt renovering

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Ja tillsammans är vi starka, det här är bra för klubben kanske finns någon skrivkunnig med rätt kontakter som kan förmedla det hela till något tidning eller liknande. Synd att inte huvudpersonen är hemma än.

Att huvudpersonen inte är hemma gör hela händelsen än mer fascinerande, kunna få husbilen i säkerhet trots att ägaren befinner sig hundratals mil härifrån. :)

Skulle tro att det där var den sämsta bilen man kunde stjäla i Sverige, den är ju unik.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Nej dom var dom inte intresserade av så dom har Bror numera som souvenirer... Dom var aldrig inne bilen och kikade i röran heller.
Bilstölder är ju vardagsmat så dom var nog mest nöjda med att bilen hittar hem till rätt ägare.
Skyltarna är troligen stulna eller del i ett bedrägeri , brottet har kommit till polisens kännedom. Skyltarna skall återställas till rätt ägare eller myndighet. Förfarandet är anmälningsbart.
 

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Fantastiskt att den kom tillrätta och fantastisk historia men alla inblandade HBK:are, Dags att fundera på en sån spårsändare och att faktiskt ta ut min losstagbara ratt o gömma väl o även att stänga av den dolda strömbrytare. Slarvar med sådant när den står "tryggt" hemma men vem vet när klåfinger är framme.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sen är den som min skattebefriad, Tror det blir svårt för husbilsfirmorna att sälja nytt nu när mp tydligen fått igenom en straffskatt på som jag läst 25000kr/år som om husbilarna som oftast bara rullar 500mil per år skulle smutsa ner, det klarar en lastbil på en vecka.
Affe din är ju också nybyggd det är bara motor och sånt som inte är nytt annars är ju bilen bättre än de flesta nya plåtisar i den storleken.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sen är den som min skattebefriad, Tror det blir svårt för husbilsfirmorna att sälja nytt nu när mp tydligen fått igenom en straffskatt på som jag läst 25000kr/år som om husbilarna som oftast bara rullar 500mil per år skulle smutsa ner, det klarar en lastbil på en vecka.
Affe din är ju också nybyggd det är bara motor och sånt som inte är nytt annars är ju bilen bättre än de flesta nya plåtisar i den storleken.
Ja men du har ju inte sett min i verkligheten. Du kanske får en chock när du ser den :(
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.390
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Bror hade tur.
Jag har inte följt hands tråd och viste inte hur hans bil såg ut.
Bilen kunde även ha varit såld.
Det var tur att busarna inte tog bort dekalen och siffrorna med medlemsnummer.
Jag sökte på medlemsnr. och bingo, där stog det att den var stulen.
Resten är nu historia.
Jag ska nog beställa siffror till min gamla trotjänare. Dekalen sitter där sedan länge.
Jag fick påhälsning av busar för ett par år sedan. De lyckades inte själa bilen men ställde till med oreda.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Men du har ju en bensinare så jag antar att du bryter tändningen , matningen till fördelaren.
--------------------------
Hejsan, det finns säker någon sladd även på en diesel som kan sabba både det ena och det andra för skumma typer som försöker ta över ägarskapet :p.
Att bara spärra startmotorns funktion kan kanske ha negativ effekt för då märks det nästan att något är fixat, det är nog bättre att den funkar men att motorn inte går igång, som Knut påpekar.

M.v.h. JANKRO:
 
Senast ändrad:
Toppen