• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tele2, Husbilsklubbens avtal om mobil kommunikation

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Jag ringde Tele2 idag och jag fick inte behålla min rabatt utan nu ska jag betala 499:- i månaden.
 
F

F.d. 32985

Guest
Kom du till den vanliga delen på Tele2, där abonnemang tecknas eller begärde du komma till uppsägningsavdelningen.
Uppsägningsavdelningen brukar ha större kunskap och vårdar sina kunder bättre (enbart egen åsikt och egenupplevt samtal).
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Jag kom till faktura avdelningen och den personen ville inte ens diskutera det hela utan sa att hade jag frågor så skulle jag ta det med husbilsklubben.
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Verkar vara olika bud. Jag förlängde mitt avtal ett år för tre veckor sedan. Kundtjänst kunde inte sträcka sig längre. Ändå läste jag här att någon fick två år!!. Märklig policy. Hur som så är jag nöjd med Tele2 och deras abonnemang.
Har fem datakort och de skulle kostnadsmässigt dra iväg om jag tecknade om mitt avtal. (från 19:- till 99:-/ st) Hugha!!
 

Farfar

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
27204
Medlemskap
2024
Hej
Det är helheten som gäller. Telenor kunde inte lev fiber till Perstorp. Tyvärr blev det då Telia före hela slanten.
 

Floa

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
28890
Medlemskap
2024
Hej
Vill bara tipsa om ett fördelaktigt abonnemang för alla över 55år.
Hello Fello Senior - kostar 145kr/mån.
Fria sms och samtal inkl 5gb data. Första 3 månaderna till halva priset dessutom. Fungerar suveränt, haft det i 3 år nu och aldrig problem med nätet. Fungerar på 2g - 3G - 4g nätet. Vill man bara ha till inet Truma boxen 2g kostar det 95kr/mån med fria sms
Mvh Ove
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Då är väl Vimla Senior 55+ (Telenor) bättre. Fria samtal ocj 6 GB fär 100 kr/månad. Första 2 månaderna 25 kr/månad. Om jag dessutom värvara någon så får båda 10 klr rabatt/månada Vimla
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Fria samtal och SMS med 6 GB för 99 kr/mån hos Hallon (Tre).
Det verkar lite som kartell.
En engångspott tillkommer vid nytt ab.
 

Floa

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
28890
Medlemskap
2024
Tja, Telenor fick 87% av tillfrågade kunder ”mycket dålig”, inget höjdar omdöme precis. (Site : se.Trustpilot.com)

Fello ligger på Telias nät, vilket garanterar bra täckning.
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Fastpris Comviq Senior 40GB 245:-/mån och du kan spara surf upp till max 80GB användning för en månad (bara 13GB utomlands / mån). Comviq och Tele2 delar nät så det är ingen skillnad på tillgänglighet.
Fast det förutsätter att man är 55 år eller äldre vilket nog majoriteten av medlemmarna i HBK är.
Det finns flera alternativ (5, 8, 16, 40 och 100GB), dessutom utan bindningstid.
 

Funkman

FD HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
3519
Medlemskap
2021
Det finns bara upp till 40 Gb och det kostar att ringa och ta emot samtal även inom Eu och 12 Gb inom Eu som surf, Bara rättar fel.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Hej
Vill bara tipsa om ett fördelaktigt abonnemang för alla över 55år.
Hello Fello Senior - kostar 145kr/mån.
Fria sms och samtal inkl 5gb data. Första 3 månaderna till halva priset dessutom. Fungerar suveränt, haft det i 3 år nu och aldrig problem med nätet. Fungerar på 2g - 3G - 4g nätet. Vill man bara ha till inet Truma boxen 2g kostar det 95kr/mån med fria sms
Mvh Ove
Hade detta lämnade motvilligt pga att man bara fick spara 25 gb. Fick gå till billigare Hallon , med sämre täckning.
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Det finns bara upp till 40 Gb och det kostar att ringa och ta emot samtal även inom Eu och 12 Gb inom Eu som surf, Bara rättar fel.
Nja, lite rätt har du faktiskt. Missade att upp t.o.m. 40MB är det faktiskt 12GB surf (inom EU), däremot 100GB som faktiskt finns hos Comviq fast det är lite svårt att hitta ( Skaffa mobilabonnemang billigt och sjukt smart! ) erbjuder 13GB. Varför skillnaden är så lite har jag ingen aning om.
Men att det skulle kosta att ringa/ta emot samtal med Comviq senior kan inte stämma eftersom jag haft det abonnemanget i flera år och ofta ringt från utlandet plus surfat och blivit uppringd utan extra debitering.
Var hittade du det? Enligt Comviq Fastpris Senior - Rabatt för dig över 55 så har alla (där uppräknade) abonnemang utom 5GB "Fria samtal, SMS och MMS".
 
Toppen