• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fortsatt renovering

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Gillar också tidiga mornar.
Trodde att polisen skulle tagit bort bilen som de sa att de skulle göra då jag inte själv kunde ombesörja detta. De skulle skicka ett sms med adress dit bilen skulle tas. Inget sms så jag antar att bilen förhoppningsvis står kvar men det känns obra.
Misstänker att poöisen inte är så ontresserad av hur det går, stor risk verkar ju föreligga eftersom det tydligen tör sug folk runt bilen.
Avvaktar lite men kanske måste besvära Tommy om beställning av transport till Stäket.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.365
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Hej igen.
Jag ringde till vår hyresgäst där husbilen står.
Hon sa att husbilen var där i morse.
Men nu är husbilen borta.
Det var även en vit liten bucklig bil där imorse sa hon.
Hoppas att det inte var buset som körde iväg med husbilen.

Hoppas att allt ordnar upp sig.

Åke
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Hej igen.
Jag ringde till vår hyresgäst där husbilen står.
Hon sa att husbilen var där i morse.
Men nu är husbilen borta.
Det var även en vit liten bucklig bil där imorse sa hon.
Hoppas att det inte var buset som körde iväg med husbilen.

Hoppas att allt ordnar upp sig.

Åke
Bara inte bilen tagits bort av tjuven igen :(
 
W

Weckman

Guest
Hej igen.
Jag ringde till vår hyresgäst där husbilen står.
Hon sa att husbilen var där i morse.
Men nu är husbilen borta.
Det var även en vit liten bucklig bil där imorse sa hon.
Hoppas att det inte var buset som körde iväg med husbilen.

Hoppas att allt ordnar upp sig.

Åke
Det är ju helt otroligt. Vad ska vi ha Polisen till?? Statistiken för ouppklarade brott är ju så låååååg och nu börjar jag förstå varför.
Inte undra på att samhället ser ut som det gör då busarna får gräddfil i samhället. Där man ser polisbilar oftast är ju Drive in på Mc Donalds och kvarters pizzerian. Men konfrontera en yrkeskriminell är läskigt och jagar hellre bilister som kör med dimljus.
En skam för polisyrket, en ronderande väktare har ju mer respekt med sig. Och en butikskontrollant har mer stake och handlingskraft.

Såg just att allt löst sig för Bror men inte tack vare Polisen. Bra jobbat alla och tror nog Bror bjuder på en öl när han kommit hem.
 
Senast redigerad av en moderator:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
STORT TACK till er alla som engagerat er i vår husbil och återfinnandet.
Bilen är räddad och bärgad till Kallhäll någonstans där den är inlåst tills jag är hemma igen.
Höger bakhjul skadat, nerskräpad invändigt men tydligen hel i övrigt. Ingen verkar ha bott i bilen heller enligt bärgaren.
Tack o Tack igen, en stor sten har fallit ner och nu skall jag gå till stranden och ta en kall öl.
Hälsningar och återkommer.
Bror
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Bilen är nu flyttad och står i säkert förvar.
Det visuella skicket var helt ok. Det kunde ha varit mycket värre men det kommer att krävas en hel del kärlek, främst inne, för att få den i skick igen.
Bror får återkomma med mer information efter hur han vill sen när han kommit hem.

Edit : Ser att Bror hann posta ett inlägg innan

20191015_092719.jpg
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag kan tillägga att jag mötte upp polisen på plats och dom var väldigt tillmötesgående och mycket trevliga. Det sov några filurer i en annan bil som stod parkerad bredvid, alla gardiner var fördragna på Brors bil och dörrarna låsta så vi visste inte om någon sov i husbilen. Polisen väntade snällt kvar var tills bärgaren kom så vi kunde öppna bilen tillsammans och kontrollera. Bärgaren ville först inte ta bilen eftersom jag inte var ägaren och det inte fanns några plåtar på bilen men poliserna gav grönt ljus utan att tveka.

Så om någon tycker polisen var "kantig" igår så kompenserade dom det med råge idag.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Fantastiskt!..lite synd bara att buset kommer undan men det spelar kanske inte så stor roll eftersom de ju ändå bara släpps fria och kan fortsätta stöldräderna.
Det hade polisen lätt löst om viljan fanns. Som ovan nämnts kunde polisen lätt ta ett DNA prov på killarna i bilen intill men det var ju inte så allvarligt
 
Toppen