• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning! Frankrike kollar även totalvikt vs hastighet

knauser

HBK Intresserad
Inlägg
142
Kommun
Katrineholm
det är ju bara för underbart
bryter mot regler följden är böter och så kallar man det för att bli rånad ,
bäst av allt är man är helt ovetande om vilka regler finns utan för Sveriges gränser , ändå ger man sig ut , för att sedan ha synpunkter på andra länders system
Det är ju helt obetalbart :):):):):):):):)
 
W

Weckman

Guest
det är ju bara för underbart
bryter mot regler följden är böter och så kallar man det för att bli rånad ,
bäst av allt är man är helt ovetande om vilka regler finns utan för Sveriges gränser , ändå ger man sig ut , för att sedan ha synpunkter på andra länders system
Det är ju helt obetalbart :):):):):):):):)
Lite så är det väl när utländska tradar chaffisar kommer till vårt avlånga land. Har regler i Sverige också som skall följas bla nykterhet, vinterdäck, dygnsvila mm mm. Tror du dom bryr sig???
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
det är ju bara för underbart
bryter mot regler följden är böter och så kallar man det för att bli rånad ,
bäst av allt är man är helt ovetande om vilka regler finns utan för Sveriges gränser , ändå ger man sig ut , för att sedan ha synpunkter på andra länders system
Det är ju helt obetalbart :):):):):):):):)

Den som är utan skuld kastar första stenen!
Det måste kännas skönt och tillfredsställande att aldrig har sluntit på gasen eller brutit mot någon trafikregel någonstans.
Du har min djupa respekt.
o_O
 

knauser

HBK Intresserad
Inlägg
142
Kommun
Katrineholm
Lite så är det väl när utländska tradar chaffisar kommer till vårt avlånga land. Har regler i Sverige också som skall följas bla nykterhet, vinterdäck, dygnsvila mm mm. Tror du dom bryr sig???
Mycket möjligt, men är det orsak att vi inte följer de regler som finns i andra länder , och sen typ 'gnälla' ??
 

knauser

HBK Intresserad
Inlägg
142
Kommun
Katrineholm
Den som är utan skuld kastar första stenen!
Det måste kännas skönt och tillfredsställande att aldrig har sluntit på gasen eller brutit mot någon trafikregel någonstans.
Du har min djupa respekt.
o_O
men det var väl inte det saken gällde ? blir man rånad så är man oftas oskyldig, gör man lagbrott så kallas det böter/ straff

Här slints det på gasen samt töjer andra regler , Men fastnar jag någonstans för någonting och får böta så kan jag inte skylla på någon annan , bara betala och se glad ut .

Det är stor skillnad på äpplen och päron, som dom flesta vet....
 
D

Deleted member 11118

Guest
Det skriva ordet kan vara svårt att tolka, den som skriver menar en sak den som läser tolkar det på sitt sätt. När någon skrev att han blivit rånad för att han fått höga böter, då syftar han säkert på beloppets storlek. Så tolkade jag inlägget.
 

knauser

HBK Intresserad
Inlägg
142
Kommun
Katrineholm
Det skriva ordet kan vara svårt att tolka, den som skriver menar en sak den som läser tolkar det på sitt sätt. När någon skrev att han blivit rånad för att han fått höga böter, då syftar han säkert på beloppets storlek. Så tolkade jag inlägget.
Det gjorde jag med , men orden blir lite fel i sammanhanget
Kört för fort = brott = straff = böter
Rånad = oskyldig
Men man bör veta/ta reda vilka regler som gäller i det land man besöker ( så långt det går )
fortkörnings böter böter i Norge skiljer sig lite från Sverige + att fartkameror i Sverige tar 20-30 meter framför medan i Norge kan du bli fotat bakifrån samt att medelhastigheten mellan kameror kan tas oavsett vilken sida dom står på (enl de uppgifter jag har , sen hur ofta detta används får ni prova själva )
Så för att slippa dyrköpt kunskap bör man läsa på lite dit man ska..

Sen kan summan av böter kännas som man blir rånad , men faktum kvarstår straffet är oftas reglerat i lag i förhållande till brottet
Såvida man inte skjuter någon eller kör ihjäl någon i fyllan då är det synd om förövaren och vård sätts in.
är man då också minderårig så blir det lite straff rabatt

Men nu har det skenat från ursprungstråden ....
 
Toppen