• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer ml-t 580

Status
Stängd för vidare inlägg.

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Är det någon som har erfarenhet av Hymer ML-T 580 med 190 hk och automatlåda 7G-TRONIC
 

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Hej
Även om du har en helt annan motor kan det vara intressant att höra vad du tycker är bra eller mindre bra med modellen som sådan. Är det samma växellåda?
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
835
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
7G-TRONIC är en mycket bra växellåda, fungerar bra att växla och motorbromsa manuellt vid alpkörning. Kort axelavstånd ger en smidig bil i trånga utrymmen men blir då lite slingrig på vägen istället . ML-T köper man för att man vill ha bakhjulsdrift i första hand. Med 18” hjul blev bilen lite bättre på vägen!
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Är det någon som har erfarenhet av Hymer ML-T 580 med 190 hk och automatlåda 7G-TRONIC

Hej!
Vår förra husbil var en 580 Starline med 190 hk och 7G- tronic automat. Jag tror att den kombinationen är en av marknadens absolut bästa.Ca 1,3 l/mil vid90-100 km/h.Vibytte för vi ville ha mer utrymme men skulle gärna haft kvar drivlinan.
BBa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen