• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintertäcke/Thermomatta

Per J

HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28807
Medlemskap
2024
Hej

Jag har nyligen köpt en Pilote Galaxy 600 P -17(helintegrerad) och är på jakt efter en Thermomatta för framrutorna. Någon som vet någon bra? Bör man även ha det där skynket som hänger ner över ”motorhuven”? På nätet hittar jag till äldre modeller av Pilote men inte till min. Någon som har erfarenhet av Pilote Galaxy på vinter? Funkar det? Något särskilt att tänka på? Det var 30 år sen sist jag spendera en vecka i husbil under vintertid och då var jag 13 år gammal:)

Med vänlig hälsning,
Per Jensen
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Jag mailade i slutet på förra veckan utan att ha fått något livstecken än.
Du får gärna berätta hur det slutar för dig d.v.s. om du får kontakt och hur du i sådana fall lyckades.
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Någon som beställt Masi - täcket och har hängande "busspeglar? Har problem att hitta täcke till min Kabe (helintegrerad). Finns fram till årsmodell - 14, men inte till min - 17.
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Klas, den såg ut att sitta bra. Hur är infästningen upptill? Bakom dörren ser det ut som något band fäst i något? Har du fått göra ett fäste där, eller?
Minns du hur mycket det täcker kostade med frakt och allt?
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Enligt Mattis mail till mig:
"Det går att ordna. Jag bifogar en måttmall på mått ja behöver för det.

Priset är 4200 Skr inkl. Frakt och leveranstiden är circa 1–2 veckor.



Vänligen,

Matti"
 
Toppen