• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv Tyskland

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Varför fungerar inte tv:n i Tyskland med vanlig antenn. Har dom annat system eller annan frekvens. I Frankrike vet jag att man har annat system så där förstår jag att jag inte fick in några kanaler. I Italien fick jag in hur många kanaler som helst.
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sedan drygt två år har man gått över att sända med ny teknik som brukar betecknas H.265 i (åtminstone) stora delar av de tyska delstaterna. Det som vi är vana vid sedan tidigare brukas betecknas med T2/H.264 vilket gör att TV-mottagare med inbyggd / eller extern DVB-T2 -mottagare inte längre kan ta emot marksänd TV i Tyskland. Antingen får du köpa en ny DVB-T2-mottagare (och absolut se att den kan ta emot H.265-sändning) eller ny TV (med samma funktion!). Många TV-apparater som du kan köpa i Sverige saknar denna funktion. Varning!
 
Toppen