• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tråkigt besked!

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Vad säger man till den som mist sin älskade livskamrat och vän. Sorgen har sitt speciella ansikte och liknar egentligen inga andra känslor vi har. Eftersom jag hela mitt yrkesverksamma liv arbetat med sörjande mänskor har jag fått en stor ödmjukhet inför sorgens komplexitet och individualitet. Vi sörjer som de vi är. Men två ting fungerar alltid i sorgen och det är kärlek och tid. Och kärlek ger ni varandra i familjen och bland vänner, och i Ditt fall Gittan har du en stor skara följare på HBK som uttrycker kärlek omsorg och värme. Allt det får Du ta till dig Nu och minnas med värme att så här ville Jojje ha det. Han ville ha med sina resenärer i HBK också på den sista resan. Vilket jag och många andra är djupt tacksamma och imponerade över. Tiden, den andra vännen i sorg, kommer först så småningom, när ni i familjen med tacksamhet kan minnas Jojje men också börja leva och se framåt. Det finns forskning på detta som visar att man behöver minst ett år för att helt lyfta blicken om framtiden. Själv är jag inte helt säker på det, men har många exempel från arbetet med sörjande mänskor att det kommer en dag då man på nytt höjer blicken och börjar leva på nytt. Med dessa ord vill jag tacka för att jag genom HBK fått vara med på
Jojjes sista resa och att du Gittan hela tiden funnits som stöd och support. Vänligen Annar
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Hej Gittan, med familj!

Vi har aldrig träffats, men likväl känns det som att jag känner er lite grand. Jojje har ju varit en flitig skribent här inne, och jag har nog läst det mesta. Han var en klok man.
Förmodligen sitter Jojje redan i himlen och dricker Zoega med nya och gamla vänner.
Det är en bild som jag kan se framför mig, och det ger mig ändå ett litet leende på läpparna, trots den svåra tiden.

Varmaste kondoleanser från oss!

Ta hand om er.

//Ewa & Jocke
 
F

F.d. 22252

Guest
Känns bra att det tog slut relativt snabbt ändå och utan för mycket smärtor. Jag tänker att det skulle vara bra om man bara kunde bestämma en tid när man insett att det är slut och avsluta det hela och undvika den sista svåra tiden. Skulle vara bra för alla parter, men 75 är ju ingen ålder idag. Ett postumt tack till Jojje som gav en förstahandsinblick i hur det är att sluta sina dagar i förtid det har lärt mej en del om livet. Och som vanligt den som lever kvar har svårt att komma tillbaka i normalt liv igen, men det är många år kvar än så gittan hoppas du på något sätt kan uppleva en ny vår i livet igen.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Och som vanligt den som lever kvar har svårt att komma tillbaka i normalt liv igen, men det är många år kvar än så gittan hoppas du på något sätt kan uppleva en ny vår i livet igen.[/QUOTE]
Med den inställning som både Jojje och Gittan verkar ha till livet är det möjligt att komma tillbaka. Inget blir ju bättre av att bara överleva. Det går faktiskt även att leva fullt ut igen!
 
F

F.d. 55554

Guest
Jag får tårar i ögonen när jag läser alla inlägg angående Jojje och mej, Sååå mycket kärlek. Tack så jättemycket, det värmer verkligen.
Jojje somnade in lugnt och stilla, värkfri, med sin hand i min, Rappe låg i sängen vid hans sida
Han kommer att begravas den 7 November i Krematoriet Helsingborg
Vill ni hedra hans minne vill han att ni tänker på Lydiagården Bg 180-4533 eller Cancerfonden
Jag avslutar med Jojjes ord: Krya på er:yes:
 
Toppen