• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Goknulen

FD HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Laholm
HBK-Nr
17559
Medlemskap
2022
Hej alla! Min fråga är väl dels av generell karaktär, men även specifik gällande en 2011 Burstner i810. Jag klantade mig i mörkret när jag skulle försöka sätta i 12v kabeln i TV:n och råkade komma åt något, så det blev kortis...jag bytte säkring ute i el-blocket men jag har fortfarande ingen ström bakom säkringen (dvs tar ut säkringen och mäter i säkringshållaren)??? Sitter det fler säkringar nånstans?? I övrigt har jag ström till vattenpump, belysning, parabol, fotsteg osv. Tacksam för svar! /Christer
 

Goknulen

FD HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Laholm
HBK-Nr
17559
Medlemskap
2022
Hmm....jag hittade en manual på engelska om elektroblock 220-4, dvs den som sitter i min bil. Där står något om en reset-säkring på 15A....skall man trycka in den eller???/Christer
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.686
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Har inte ett sådant Ebl, men prova och reseta kan ju inte hända så mycket. Antingen funkar det eller så löser den ut igen! Då har du kanske ett problem i tv kortis.
Mvh
Matti
 

ILoR

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
20915
Medlemskap
2024
Goknulen, har gjort precis som du. Glassäkringen som finns i hankontakten som hämtar strömmen hade gått sönder för mej. 1 st. krysskruv håller ihop kontakten. Lärde mej då, att stänga av 12 V är ett måste vid sån't här tillfälle.
 
Senast ändrad:

Goknulen

FD HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Laholm
HBK-Nr
17559
Medlemskap
2022
Jajamen, när jag igår började med att titta på själva sladden och började ringa kabeln var det ingen kontakt på plus-sidan. Då märkte jag en krysskruv och lossade denna, delade kontakten och vad hittade jag där??? Minsann hade dom inte lyckats klämma in en glassäkring där...!! Bytte den och nu fungerar det igen och jag har lärt mig ännu mer om bilen tack vare era förslag!! Tack alla!!
 
Toppen