• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolfyllning

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Någon som vet om det går att fylla på spanska gasolflaskor i Tyskland gärna i närheten av Travemunde?
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Jag satte in alugas tankflaskor och kan tanka gasol i hela Europa genom yttre anslutning. Som att tanka diesel. Finns överallt. Det bästa tillbehör jag satt in. Så bekvämt. Man får adaptrar till så man kan tanka gas överallt i Europa. Kan verkligen rekommenderas.

Ja olika är smaken. Har har haft lpg men har sålt dom.
Det finns ju fördelar som du skriver, men också nackdelar bl.a. du måste t.ex. flytta bilen när du ska tanka,du kanske hittat en kanonplats som du då får lämna på många ställplatser kommer ju gasolbilen dit bara att ställa flaskan utanför husbilen så kommer dom och byter, dessutom var det dyrare att tanka lpg i Spanien än att byta flaska så det finns en del att tänka på
Mvh
P-O
 

Rosberg

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2024
Jag har denna notering i min iPad men vet inte om den är aktuell i dag
Lütbeck Boie GmbH & Co. KG, Posener Straße 20GPS: N53 53 28.3 E10 41 30.9Öppen mo - to klockan 8 - 17 och fredag till 12 P11 kostade 15€ i mai 2010
 
Toppen