• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campare tömmer bajs

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag skriver 100.000 antal H-bilar i Sverige, (läste någonstans att det var över 94.000 men rundar av för enkelhetens skull)

I Sverige har vi 450 295 km² yta eller om vi skriver 4 500 000 000 m² för enkelhetens skull ....

Tar vi dessa siffror så blir det ca 1 H-bil per 45 000m² i Sverige

Om vi utgår ifrån att vart tredje H-bil tömmer toa-kassetten i naturen då blir det 1 H-bil på 135 000 m² som tömmer sin kassett i naturen.

Tömmer man en toa-kassett i naturen så händer detta.....vid regn så försvinner det mesta ner i marken.... vid sol så torkar "skiten" in och blir en hård kaka som du kan kliva på utan att du märker det (I Grekland torkar tömningen in på två dagar) Siffrorna för Sverige är bara en gissning det kan gå fortare och även ta längre tid (den som vill kan ju göra ett vetenskaplig test och tömma innehållet på sin tomt och sen se vad som händer och hur lång tid det tog):swoon:

Och om nu dessa H-bilar tömmer 10ggr om året.... 2ggr i veckan under semestern... då blir det totalt 20 tömningar från 33 000 (1/3 del) 660 000 tömningar på ett år utspridd på 4 500 000 000 000 m² det blir en "kaka" på varje 6818 m² varje år.... men så "försvinner " ju kakan också efter ca 2 veckor.... då blir det istället 132 000 kakor på 4.5 milj m² och då får vi en kaka per 34 090 m ²/år..... då tycker jag att det är väldigt försumbart att någon trampar i "kakan".... Jag får säga det att jag tycker att man verkligen får springa "röven av sig" innan man trampar i en kaka :p...... så sluta nu och gnäll ;)....Och med tanke på vad någon skrev om utsläppet i havet att det var inget..... en "kaka" på 34 090m² är väl inget att gnälla över heller.:D..
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Jag skriver 100.000 antal H-bilar i Sverige, (läste någonstans att det var över 94.000 men rundar av för enkelhetens skull)

I Sverige har vi 450 295 km² yta eller om vi skriver 4 500 000 000 m² för enkelhetens skull ....

Tar vi dessa siffror så blir det ca 1 H-bil per 45 000m² i Sverige

Om vi utgår ifrån att vart tredje H-bil tömmer toa-kassetten i naturen då blir det 1 H-bil på 135 000 m² som tömmer sin kassett i naturen.

Tömmer man en toa-kassett i naturen så händer detta.....vid regn så försvinner det mesta ner i marken.... vid sol så torkar "skiten" in och blir en hård kaka som du kan kliva på utan att du märker det (I Grekland torkar tömningen in på två dagar) Siffrorna för Sverige är bara en gissning det kan gå fortare och även ta längre tid (den som vill kan ju göra ett vetenskaplig test och tömma innehållet på sin tomt och sen se vad som händer och hur lång tid det tog):swoon:

Och om nu dessa H-bilar tömmer 10ggr om året.... 2ggr i veckan under semestern... då blir det totalt 20 tömningar från 33 000 (1/3 del) 660 000 tömningar på ett år utspridd på 4 500 000 000 000 m² det blir en "kaka" på varje 6818 m² varje år.... men så "försvinner " ju kakan också efter ca 2 veckor.... då blir det istället 132 000 kakor på 4.5 milj m² och då får vi en kaka per 34 090 m ²/år..... då tycker jag att det är väldigt försumbart att någon trampar i "kakan".... Jag får säga det att jag tycker att man verkligen får springa "röven av sig" innan man trampar i en kaka :p...... så sluta nu och gnäll ;)....Och med tanke på vad någon skrev om utsläppet i havet att det var inget..... en "kaka" på 34 090m² är väl inget att gnälla över heller.:D..
Det är ju inte så svårt att förstå att du tömmer i naturen och tycker det är ok. Eller har jag fel??
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det är ju inte så svårt att förstå att du tömmer i naturen och tycker det är ok. Eller har jag fel??

Det du påstår är helt fel..... Men eftersom du inte är insatt i varför och hur jag gör så är det tydligen lättare att fördömma någon.:p...
 
Senast ändrad:
W

Weckman

Guest
Jag skriver 100.000 antal H-bilar i Sverige, (läste någonstans att det var över 94.000 men rundar av för enkelhetens skull)

I Sverige har vi 450 295 km² yta eller om vi skriver 4 500 000 000 m² för enkelhetens skull ....

Tar vi dessa siffror så blir det ca 1 H-bil per 45 000m² i Sverige

Om vi utgår ifrån att vart tredje H-bil tömmer toa-kassetten i naturen då blir det 1 H-bil på 135 000 m² som tömmer sin kassett i naturen.

Tömmer man en toa-kassett i naturen så händer detta.....vid regn så försvinner det mesta ner i marken.... vid sol så torkar "skiten" in och blir en hård kaka som du kan kliva på utan att du märker det (I Grekland torkar tömningen in på två dagar) Siffrorna för Sverige är bara en gissning det kan gå fortare och även ta längre tid (den som vill kan ju göra ett vetenskaplig test och tömma innehållet på sin tomt och sen se vad som händer och hur lång tid det tog):swoon:

Och om nu dessa H-bilar tömmer 10ggr om året.... 2ggr i veckan under semestern... då blir det totalt 20 tömningar från 33 000 (1/3 del) 660 000 tömningar på ett år utspridd på 4 500 000 000 000 m² det blir en "kaka" på varje 6818 m² varje år.... men så "försvinner " ju kakan också efter ca 2 veckor.... då blir det istället 132 000 kakor på 4.5 milj m² och då får vi en kaka per 34 090 m ²/år..... då tycker jag att det är väldigt försumbart att någon trampar i "kakan".... Jag får säga det att jag tycker att man verkligen får springa "röven av sig" innan man trampar i en kaka :p...... så sluta nu och gnäll ;)....Och med tanke på vad någon skrev om utsläppet i havet att det var inget..... en "kaka" på 34 090m² är väl inget att gnälla över heller.:D..


Muskatten..
Seriöst, menar DU på fullaste allvar att det är OK att tömma latrinen var som helst i vårt vackra land?? Om nu alla siffror du haft tid att räckna ut sittandes på dass stämmer, så lär Vi andra husbilsägare få ett helvete att hitta våra smultronställen att njuta av vår vackra natur. Ingen vill ha oss på några som helst platser pga att det ligger •Kakor• överallt...
Prova att tömma din latrin i Österrike på en parkering så får du se vad som händer, om någon skulle se dig..
Kan läsa mig till lite ironi i ditt inlägg, men ändå inte..
 
Senast redigerad av en moderator:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Muskatten..
Seriöst, menar DU på fullaste allvar att det är OK att tömma latrinen var som helst i vårt vackra land?? Om nu alla siffror du haft tid att räckna ut sittandes på dass stämmer, så lär Vi andra husbilsägare få ett helvete att hitta våra smultronställen att njuta av vår vackra natur. Ingen vill ha oss på några som helst platser pga att det ligger •Kakor• överallt...
Prova att tömma din latrin i Österrike på en parkering så får du se vad som händer, om någon skulle se dig..
Kan läsa mig till lite ironi i ditt inlägg, men ändå inte..

???...Förlåt men jag förstår inte hur du tänkt dig att någon skall kunna svara på dina "räddslor".... när du skriver fiktiva händelser.... Sen ??? du får nog utvekla dina tankar mer konkret.... så det går att svara på dem..... Och du det kommer inte att ligga "kakor" överallt.... läs mitt tidigare inlägg....
 
W

Weckman

Guest
Har läst och fattat.. Förstår även att min fråga var för lätt så den var svår för dig att svara på.. Men har förstått hur du tänker och agerar, tråkigt nog förstör det för oss andra..
Mina rädslor är rent bondförnuft och man tömmer bara inte sin latrin hur som..
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Har läst och fattat.. Förstår även att min fråga var för lätt så den var svår för dig att svara på.. Men har förstått hur du tänker och agerar, tråkigt nog förstör det för oss andra..
Mina rädslor är rent bondförnuft och man tömmer bara inte sin latrin hur som..

??? Oss andra???.... Nu får du förklara dig.... Vem har gett dig mandat att svara för "andra"....om du menar andra medlemmar i HBK... Eller "gömmer" du dig bakom andra och inte vågar själv stå till svars för dina påstående.???
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Glömt några nollor kanske?

Oj.... Tack för tipset..... Då blir det ju 450 000 000 000m2... En himla massa nollor :eek: och då blir det i slutändan en "kaka" på 3 490 000m2 :eek: hoppas det blev rätt nu :rolleyes:.... Undra hur många fimpar,burkar,plast, och annat miljö farligt man hittar på denna yta :eek:
 
Senast ändrad:

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Nu är det ju inte bara husbilsåkare som lämnar skit efter sig. Många bilister gör väl likadant. Hur många gånger har man inte sätt lämningar med lite papper vid rastplatser utefter vägarna. Det gäller nog för de flesta länder.

Som så många andra har skrivit i denna tråd....Man tömmer på anvisad plats!

Bajs.png


//Jocke
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
En nolla för mycket kanske?

Varför inte räkna i km2?

:confused: tydligen för många nollor att jag kan hålla reda på alla.... Sen trodde jag att det skulle bli enklare om jag tog ner beräkningen till m och inte km2.... Hur som helst så tycker jag nu att tömmer man i naturen så är det försumbar.... Eller som man sa i ungdomen... Det är mindre än en piss i missisipifloden :rolleyes:.... Och glöm inte att naturen gillar innehållet i toa kassetten.... Så länge vi inte har någon kemikalier i toan ;)
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Så nu hoppas jag att det blev rätt :rolleyes: tog bort en 0 på både totala ytan och på hur många m2 som behövs för att råka trampa i en "kaka" :eek:
Det blir nog mer rätt om man utgår från hur många km bilväg (landsväg) det finns i stället. INte många går väl några km in i en halvvuxen granplantering med sin toatank...
;)
 
Toppen