• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Impregnerat inomhus?

R

RobbeS

Guest
Vet att det här är Off Topic men då det finns många insatta ställer jag frågan här.
Håller på att bygga en hylla i förrådet och tänkte använda upp kvarblivet virke som är 1-2 år gammalt. Bl.a en impregnerad regel från virke jag använde för ett altanräcke. Vågar man använda den istället för att åka och köpa nya reglar som är obehandlade. Det lär ju varken vara kreosot eller arsenik i reglarna jag har utan troligtvis lite koppar.
 

Johan&Marie

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
25563
Medlemskap
2024
Låt bli det dom ska inte vara inomhus alls ,dom avger lukt köp obehandlat det kostar inte många kronor .
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
En hylla i ett förråd med en regel i impregnerat trä kan knappast vara hälsovådligt. Förrådet är väl torrt och du kommer antagligen inte vistas i det stadigvarande.
 
R

RobbeS

Guest
Torrt virke. Rör sig om två 67 cm reglar då de övriga är icke impregnerat. Dom ska dessutom målas.
 
Toppen