• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad tar du med dig ifrån Sverige när du skall till Medelhavet?

mattsson81

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
18019
Medlemskap
2024
Gevalia instant mellanrost tillverkat av JDE i holland :) samma burk finns på DIA producerad av samma företag i holland men med annat varumärke å helt annat innehåll. det är nog det enda jag inte vill va utan. skåningarna kör Zoegas men det har jag svårt för men beror nog på vilket vatten det kokas på å vad man är van vid.
 

mattsson81

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
18019
Medlemskap
2024
Efter 8 vintrar i Spanien har vi lärt oss att nästan allt finns att få tag på i Spanien. Skall man ha vissa varumärken ex Kalles kaviar får man ta med sig.
Bra kaffe finns, havregryn finns ansjovis finns (men dyr) lingonsylt finns (svensk) Knäckebröd finns (men dyrt) Sill finns men inte svensk, utom i på IKEA och vissa svenskbutiker, osv, osv
Vi tar med oss ansjovis, knäckebröd, soldatens ärtsoppa senap och något mer som jag inte kommer ihåg nu.
På Carrefour Finestrat utanför Benidorm har jag sett att det finns ABBA inlagd sill i små glasburkar pris missade jag dock att kolla tror dock dom bara hade löksill
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Tack alla för era inlägg!

Det verkar som att kaviar, kaffe och sill är de tre främsta varor som ni tar med i riklig mängd ifrån Sverige.

Jag handlade ofta på Carrefour och Lidel när jag var i Frankrike, Spanien och Portugal i feb och mars i år. De hade vad jag behövde. Kalles Kaviar köpte jag en gång på IKEA i Ulm.

Min vän i Torrevieca visa mig en "Svensk" butik där han handlade något. Kommer inte håg vad.
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Intressant att se att många köper på plats men prisskillnaden är ju enorm! Är man nere bara ett par veckor kanske det försvinner i den allmänna konkursen men på 6 månader blir det många euros. Bäst att ta med sig!
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Kalles o sill hittar jag bla på IKEA men ett gott pulverkaffe är svindyrt söderöver o på GranCanaria där jag övervintrar. Har hamstrat lättviktspåsar ett tag här hemma, 10 kr rabatt m kupong månaden ut, å fler ska det bli för jag har även hamstrat kuponger ;):D:D:D

IMG_4329.JPG
 
Toppen