• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grekerna fortsätter att luras

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har sett tilsvarende i minibanker, hvor en først velger å belste kortet i lokal valuta og ikke i egen valuta. Så kommer en ny fråga om en virkelig vil dette og hvor det er lagt opp til at en skal velge egen valuta allikevel. På en minibank i Spania måtte jeg lese denne andre meldingen mange ganger før jeg fant hva jeg måtte velge - frågan var slik at det en først trodde var rett var å velge "det trygge". Regner med at det er en slik variant som har dukket opp i Hellas også. Trykker en feil så er det lite å gjøre med det.

Sliter for tiden med Ebay/Paypal som har vekslingen i Paypal når en betaler med et kort i annen valuta - ingen måte å komme rundt det på.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nä... Det går bara att välja € maskinen ger dig flera förslag typ 50 100 200 € osv. Så jag valde 300€
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Har du möjlighet att lägga upp videon du hade? Vore intressant att se hur automaten beter sig, det kan vara viktig information så inte andra drabbas.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Nä... Det går bara att välja € maskinen ger dig flera förslag typ 50 100 200 € osv. Så jag valde 300€

Vilken valuta man tar ut i sedlar får man inte blanda ihop med vilken valuta man låter automaten debitera kontot med. Det är när det valet görs som man skall ha tungan rätt i mun.
I princip kan man tänka att man aldrig någonsin skall välja något alternativ där svenska kronor nämns i någon form.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Har du möjlighet att lägga upp videon du hade? Vore intressant att se hur automaten beter sig, det kan vara viktig information så inte andra drabbas.

Jag har kollat filmen ...tyvärr så visar det inte från början av uttaget, så det är nog inte så mycket att lära från den... men om du absolut vill se den så hör av dig så skickar jag den till dig....
 
Toppen