• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elproblem vänster baklyse

kent_2

HBK Intresserad
Inlägg
7
Kommun
Piteå
Får inte någon ström på vänster baklyse har kollat säkringar men hittar inte vilken säkring som går till vänster baklyse? Jag har en Bustner 710 2008 en Fiat ducato.
Finns det någon som vet?
 

MiRe

HBK Medlem
Inlägg
2.333
Kommun
Klippan
HBK-Nr
18511
Medlemskap
2025
Hej Kent_2! Jag hade en Burstner Argos 08 med liknande problem. Där var kablarna skarvade med kontaker på baksidan under plastkofångaren. Så lägg dig under o kolla om du hittar några kontakter så är felet mest troligt där. Mvh Micke
 

PEH 664

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Umeå
HBK-Nr
28138
Medlemskap
2024
En Fiat ? Dom har ett elsystem som styrs via "små" datorer . så om det är en kortslutning eller hög strömförbrukning så bryts strömmen helt till den funktionen . Återställes ( efter undersökning av orsak (kortslutning i lampan )) Genom att minuspolen lossas i > 15 min . sen anslutes igen . ( Samma som man fick göra på gamla datorer " Norsk reset " ):):).
 
Toppen