• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Göteborgsförslaget, Ställplats vid nya varvet

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Vi behöver din hjälp för att sätta tryck på detta förslag om en ställplats i Göteborg.
Vi är just nu 14 575 medlemmar i Husbilsklubben.se.
Ca 750 av dessa bor i Göteborg eller i närheten av Göteborg.
Vi som bor i Göteborgsområden kommer inte att nyttja den ställplatsen men ni 13 825 HBK Medlemmar, platsen är till för er.
Hjälp oss att få vår kommun att utöka möjligheterna att ställa husbilen för besök i vår stad!
Hur du gör framgår av första inlägget, klicka här.
 

Mattias C

FD HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21611
Medlemskap
2022
Hej
Tyvärr så blev det avslaget pga privat mark.

"Hej!

Tack för ditt Göteborgsförslag gällande ställplats vid Nya Varvet.

Trafiknämnden kan inte besluta om Göteborgsförslaget eftersom kommunen inte äger marken där.

Jag bifogar beslutet om att inte ta upp frågan till trafiknämnden.

Med vänlig hälsning
Sara Olsson
Nämndsekreterare
GÖTEBORGS STAD
Trafikkontoret
Telefon: 031-368 29 02
E-post: sara.olsson@trafikkontoret.goteborg.se"

Tack alla som var med och försökte. Konstigt att kommunen inte har koll på att marken är privat.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Eftersom et är ett starkt önskemål från många husbilsvänner, kan inte Trafiknämnden ta förslaget till sig och försöka hitta en bit mark som kommunen förfogar över? Jag tycker det är lättvindigt att bara förkasta just detta förslag Nya varvet. Medborgarförslaget är väl en ny ställplats i Göteborg, inte nödvändigtvis på Nya varvet.

Mattias, stort tack för ditt engagemang i frågan.
 

Mattias C

FD HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21611
Medlemskap
2022
Eftersom et är ett starkt önskemål från många husbilsvänner, kan inte Trafiknämnden ta förslaget till sig och försöka hitta en bit mark som kommunen förfogar över? Jag tycker det är lättvindigt att bara förkasta just detta förslag Nya varvet. Medborgarförslaget är väl en ny ställplats i Göteborg, inte nödvändigtvis på Nya varvet.

Mattias, stort tack för ditt engagemang i frågan.
Tack
Jag skall försöka hitta någon mark som dom äger som kan användas.
 
Toppen