• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Putteb74

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
28258
Medlemskap
2022
Hej!
Jag har fått problem med min Hobby Fiat Ducato 2,8 JTD (2006) När jag stoppar in nyckeln i tändningslåset och vrider om så händer det ingenting. Instrument panelen är helt svart, startmotorn går inte heller. Allt fungerade igår och idag när jag skulle starta uppstod det här problemet. Har provat med båda nycklarna men ingen skillnad och startbatteriet är fulladdat.
Tacksam för råd och tips!
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Centrallåset fungerar. Varningsblinkers fungerar men parkeringsljuset fungerar inte när du slår på detta på spaken.
Har du mätt batterispänningen med någon typ av belastning på batteriet tex varningsblinkers?
Det mesta tyder på batterifel men även att någon eller några säkringar är trasiga.
Har du kollat så att batteripolerna är hela o rena och rätt fastsatta?
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Kollade batteriet med varningsblinkers på och fick 11.9 v
Kan du få igång flera förbrukare och då mäta batterispänningen. Det låter lågt med 11.9V.
Kan du sätta på mätaren och ha den synlig medans du slår på tändningen?
Kan du ta startkablar och koppla in ett batteri som du vet fungerar eller en annan bil?
Synd att det är 13mil till dej annars hade jag kunnat hjälpa dej på plats.:)
 
Toppen