• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toakassettfack no.2

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Letar efter ett fack där man kan klicka in extra toakassetten. Tänkte sätta den i taket i garaget. Någon som har en länk där man kan hitta en sådan. Jag vet att det finns då jag sett detta på andra bilar.
 
F

Fd.47585

Guest
Vi har vår extrakassett i en ikea samla låda som vi köpt ett lock till. Förr (när vi köpte) fanns även klipps som låste locket men dom har visst utgått. OM olyckan skulle vara framme hamnar "skiten" i lådan och kan lätt sköljas ur, hittills har det aldrig skett. Vi har totalt 4 såna lådor i garaget, stövlar i en, vattenslang med tillbehör i en osv. SAMLA Låda - transparent - IKEA betydligt billigare än lådan i länken högre upp :)
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Det är bättre att spänna fast tanken,den läcker ju inte när den sitter i toaletten,så en fastmontage som trådskaparen frågar efter är ett bättre alternativ, men dyrt.
 
Toppen