• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsfamilj gasade i Frankrike

Status
Stängd för vidare inlägg.

tegelrygg

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27847
Medlemskap
2024
Om jag förstått detta rätt så behövs det rätt mycket gas, och i rätt mängd, för att enbart söva personer i en husbil. Mängden gas bör alltså vara uträknad utifrån utrymmet som skiljer sig åt mellan olika märken. Förutsatt att mängden är avgörande och att klientelet som då utför detta knappast har de kunskaper som krävs så har jag lite svårt att få det gå ihop.

Jag säger inte att attackerna är påhittade men nog är förövarna märkligt pålästa om de kan knocka ut en familj utan att ha ihjäl dem.
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Gas har säkerligen testats av kriminella som hört att det skulle underlätta vid inbrott. Det är inga narkosläkare som sprutar in startgas och annat utan okunniga ligister. Vi har gasvarnare oavsett vad majoriteten anser om risken för att bli utsatt. Om inte gas förekom varför säljer man då narkosgasvarnare?
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.554
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Det säljs massor av prylar som är onödiga. Kommer ihåg gummiremsan som man skulle montera på bilen. Så om åskan slog ner i bilen skulle strömman leda via gummigrejen till backen. En helt onödig pryl på en bil gjord av plåt.
Men känner man sig tryggare med ett narkosvarnare så ska man ha det.
Ha det
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Vi tar det en gång till: läs inlägget som Wizard hänvisar till här ovanför. När du kommer till det inlägget läs då särskilt nr 6.
Varför folk ändå köper varnare mot narkosgas, ja det vet väl bara den som köper en så fullständigt onödig pryl.

Men fejk news funkar ju på betydligt allvarligare ting än det vi talar om här.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Samma gamla visa igen. Detta ältande i pressen om gasade husbilsbilister som hitintills inte har kunnat bevisats men som däremot utbildade läkare & sköterskor inom anestesi kategoriskt förnekat som absolut omöjligt. Synd att sådana här amsagor cirkulerar, resultatet blir ju ett skapande av oro hos en del av oss. En oro som förtar lite utav nöjet med husbilsåkandet. Att inbrott däremot sker vet vi alla, det gäller att tänka sig för mer än en gång när man söker nattkvarter.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Gas har säkerligen testats av kriminella som hört att det skulle underlätta vid inbrott. Det är inga narkosläkare som sprutar in startgas och annat utan okunniga ligister. Vi har gasvarnare oavsett vad majoriteten anser om risken för att bli utsatt. Om inte gas förekom varför säljer man då narkosgasvarnare?
För att tjäna pengar naturligtvis.
 
E

ericssonc52

Guest
Jag var i kroksjön förra året där var det inbrott i två bilar ingen märkte något dom stal en iphone en skruvmejsel under låset på fiat hytten där var tydliga märken
 
R

RobbeS

Guest
Om nu sövande gas skulle funka är det lite konstigt att ingen specialstyrka inom polisen använder sån gas. Tänk vad smidigt att bara spruta in lite gas och få alla i rummet att somna utan att ta skada. Ryssarna provade ju på Dubrovkateatern i Moskva 2002 men problemet var att 129 i gisslan plus 39 Tjtjenska separatister dog. Troligtvis använde de Fentanyl.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det inns ingen sådan gas som man kan dosera i fria utrymmen. Det som används vid anestesi är noga doserats efter personens vikt, allmäntillstånd & ålder. Men det är klart att är man ute för att ta kål på folk så är det ju bara att ösa på så mycket som möjligt & då är ju inte själva gasen så viktig utan bara att den är giftig. Salaligan använde koloxid från en bil & visst somnade offren men då för gott.
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Tror inte att det finns någon som vet säkert att gasning aldrig förekommit i husbilssammanhang..Det finns alldeles för många Trumpare som hävdar att händelser som många drabbade vittnat om är fake news...
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Bli sövd av gas har ju ingen bevisat ännu, så det tror jag inte på men gasol vet vi väl alla att den är farlig men alla har ju inte respekt att stänga än ens ventilera inne i bilen, annan tråd, så gäspar för gasol skulle vara obligatoriskt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen