• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Mitt første bekjentskap med dette motivet var som forsidebilde på den tyske gramatikk boken vi brukte på realskolen: Jacob Løkke, Kortfattet tysk gramatikk. Men som Pålle påpeker en høyreklikk på bildet når en bruker Chrome gir facitsvar. Dette kan en ofte ungå ved å ta et mindre utsnitt, men just dette stedet er så gjennomfotografert så det er nesten umulig. Prøvde med et lite utsnitt med klokketårnet og google fant det med en gang.
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Rothenburg, kanske en av de vackraste städerna i Tyskland och därmed också mest fotograferade!
Har själv ett foto taget nästan exakt på samma plats för några år sedan när vi åkte efter ”romatishe strasse”.
Karl-Arne
 

Rydén

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
24994
Medlemskap
2025
Rothenburg ab der Tauber är helt korrekt även om jag tycker att Eguisheim är en vackrare stad.
Jag, en rookie i dessa sammanhang, gjorde det alldeles för lätt med andra ord... :)
Karl-Arne har bollen.
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Försöker väcka liv i tråden igen!
De båda svaren var ganska "nära" den sökta orten.
Orten har även en centralt belägen ställplats som finns med i Hbk:s lista.
hbk24.JPG
Karl-Arne
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Får bli en ledtråd för att få liv i tråden.
Sista bilden står i M och blickar ut över staden. Floden har vi konstaterat är inte Rhen eller Mosel men där det odlas vin vilket kan ses på första bilden! Första bilden är tagen i sista bildens vänsterkant.
Karl-Arne
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Visst är det så, helt korrekt. Startade vår resa längs romantische strasse här med att besöka bl a Marienburg det gamla slottet med utsikt över Würzburg!
Tråden överlämnas till dig BoEr
Karl-Arne
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Tack, i all hast på väg ut på resa imorgon, så det får bli snabba och lätta bilder (vill man gena finns GPS-info i bilden i denna, aja baja ;)).
Hit kom vi i mars i år, precis efter karnevalens slut - vilken är staden?

2019-03-04 17.40.05.jpg
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Nej, Tyskland är dock rätt. En bild till från centrala delarna - nu börjar det bli ordentligt googlingsbart ...
(Stressar på med bilder, time flies)

mini.jpg
 
Toppen