• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Gul motorlampa Fiat 2,8 2004

G

Gustav_H78

Guest
Tjena!

Frugan ringde precis. Hon och grabben är på hemväg och gula motorlampan tändes. Motorn går normalt och tempen är i rätt nivå. Hon kör hem så får jag koppla in felkodsläsaren och börja därifrån.

Några kända fel man ska hålla koll på? Egr? Slangar?

Hymer B 614 2004 med Fiat 2,8 med 9000 mil under bältet.
 
G

Gustav_H78

Guest
Tjena!

Nu är jag hemma och testat lite kort. Motorn går på tre cylindrar och det är en och samma cylinder som fallit bort. Tyvärr verkar min felkodsläsare pajjat, får vänta tills bruksbilen är tillbaks och testa med den som ligger där.

Om det är en kontakt till insprutaren som är kass(känt problem). Går det att fixa temporärt eller är det ny kontakt som gäller? Ska köra till Tjörn imorgon och behöver fixa detta innan dess. Ska kolla med Landvetter bil imorgon om de har delar hemma.
 
G

Gustav_H78

Guest
Hittade på Ebay men inget på deras sida. De hade kontakter till andra FIAT dieslar men inte till vår 2,8 128 hästare. Men tack ändå!
 
Toppen