• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Göteborgsförslaget, Ställplats vid nya varvet

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.676
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Jag var i Bergen för flera år sedan och stod då slakthustomten vid kajen tyckte det fantastikt fin ungar satt fiska torsk vid kajen glad vände jag mig till kommunen när det fanns fina asfaltytor vid färjenäs det tog ett par dar innan jag kom runt kommunen dom var kallsinnig det föll på att det inte fanns vatten o avlopp så asfalten revs upp o så blev det golfbana med gräs ni ser ni åker över älvsborgbron där finns nu vatten o avlopp undrar var platsen ska ligga på Nya Varvet
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
upload_2019-7-26_18-0-34.jpeg

Nära Älvsnabben (liten passagerarfärja) som för dig ända fram till centrum för 28:-...

Det är jätteskoj att fler har registrerar sig och röstat, för varje röst är vi närmare en central och förhoppningsvis rätt prissatt ställplats. Göteborg är känd för ”långsamma” (vill inte säga tröga) beslutsvägar, men chansen ökar ju fler vi är FÖR en ställplats.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Rösträknaren har fastnat på 239 röster (vi är fortfarande 15 000 medlemmar!) Det kanske beror på semestrar och värmen...?

... eller bristande intresse OM man läser aktuella trådar om P-förbud för husbilar vid badplatser, eller böter för ”terräng” parkering, m.fl. och då undrar man, varför inte stötta Nya Varvet förslaget, ty det är ju just lösningen på problemen man diskuterar så mycket om.

Om Göteborgspolitiker skulle inse nyttan av ställplatsen på Nya Varvet (med bl.a. HBK medlemmars stöd), då kanske ett positivt beslut i Gbg sprider sig även till din favorit-kommun?
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Nu lyfter jag tråden ännu en gång sen vill jag inte engagera mig mer i frågan. Är det så att merparten av HBK medlemmar inte är intresserade av att husbilsåkarna får en fin ställplats i Göteborg, då kan jag bara tacka alla dessa 240 vänliga människor som stöttar det fina förslaget. Tack snälla, varje röst värmde otroligt mycket!

Ha en fortsatt trevlig sommar så ser vi vad som händer framöver...

upload_2019-7-28_21-51-46.png
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Tyvärr är det så här föreningssverige fungerar. Alla vill att något görs men det ska alltid göras av någon annan - inte av mig själv. Jag betalar ju medlemsavgift så då har jag gjort mitt!
Det är inte bara i HBK det fungerar så här, utan i de flesta föreningar och sammanslutningar är det likadant. Ett litet fåtal jobbar och resten sitter på läktaren och åker snålskjuts och har fullt med synpunkter hur saker och ting borde skötas.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Kom igen nu! Om ”bara” 10% av medlemmarna röstar får vi ca 1500 röster. Bara 1260 st kvar. Hur svårt kan det vara. Tänk på att vi vill ha en bra ställplats till i rikets andra stad.
Det är inget stort jobb att rösta.
Jag är övertygad om att många HBK-medlemmar skulle uppskatta en bra ställplats i Göteborg.
Stoooort tack för din röst.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Det är väldigt mycket prat ofta om att vi är 15000 medlemmar.

Men hur många aktiva?
Tittar man på hur många namn man ser fara förbi i trådarna hela tiden, så är 240 inte så illa.

Dom som inte är här kan vi inte begära/tro att dom ska se just denna tråd.

Sen är jag personligen helt övertygad om att det inte varit ett registreringsförhållande på röstningen hade det varit mångdubbelt med röster... så fungerar människan, minsta motståndets lag..
 

Zeke_02

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
28236
Medlemskap
2025
Det är lagt ett förslag vid "Göteborgsförslaget" om att anlägga en central ställplats i Göteborg.
De som vill stötta detta förslag kan registrera sig vid sidan och rösta på förslaget, det krävs ett antal röster till för att det ska tas upp.
Aktuella
När du registrerat dig, scrolla ner till Ställplats, eller följ direktlänken nedan
Ställplats

mvh jocke

Ja, när du säger det.. Bra förslag! Det behövs sådana ytor i Göteborg! Det är hyfsat lätt att komma dit också med både husbil och husvagn då man inte gräver upp i de områdena (såsom man gör i många andra delar av stan).

EDIT;
Röstat
 

Zeke_02

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
28236
Medlemskap
2025
Attans, vad det verkar segt ... kanske ska be hustrun att avlägga en röst också ?
... och så blev det en röst till i protokollet. ;)

Ja, jag la märke till att övervägande delen var karlar i namnlistan. Förmodligen en röstande per hushåll, husbil eller husvagn. Är det fler i familjen har alla rätt att rösta.

Det tickar på segt. Bara 2-3 personer som röstat efter mig!
 
Toppen