• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

F

F.d. 32985

Guest
Känner igen det Tommy, men det var nästan 20 år sedan vi var där med en busslast så har samma minne som dig :).

Sitter nu lite dumt till för förvalta spåret vidare så överlämnar till någon annan med bra bilder.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.251
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Bra bilder vet jag inte, men jag kom på ett ställe jag kanske inte visat bilder från. Så jag gör ett försök med denna:

20100901-060.jpg

Detta är kanske inte helt representativt för platsen men det var en, av få, som inte hittades av google direkt när jag provsökte.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.251
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Tyskland är tyvärr fel. Denna ort är ganska gammal men inte så gammal som man lätt kan förledas tro vid en snabb blick. Samhället består i stort sett enbart av övernattningsmöjligheter för besökare och service kring detta.

Jag lägger in en bild till som kanske kan underlätta något.

20100901-071.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Michael, fått för mig att du är en anglofil som rest mycket i GB. Om jag förstått ledtråden rätt så är det en stad med källor, Spa,n.... och då tänker jag på Bath.

TommyD
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.251
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Italien är ingen dum gissning. Visst påminner färgskalan och arkitekturen en del om Medelhavet och då ligger Italien nära till hands. Men tyvärr är det fel.

TommyD, Bath är alldeles fel och då tänker jag mest på tidsaspekten. Rent geografiskt så är du däremot inte helt fel ute, speciellt om vi sätter det i relation till gissningar om Italien och Tyskland.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja, jag visste det var ett problem med åldern på Bath, som jag tror har rötter från Romartiden och min nya gissning tror jag också blir fel i i tiden.

Staden Spa i Belgien, som åtminstone ligger geografiskt relativt nära GB..... har varit där och kört bana, men erkänner att vi aldrig var in i stan.

...... kanske det i alla fall ger en ny ledtråd?

TommyD
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.251
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
"Varför gå över ån efter vatten" skulle kunna passa in här, även om just å kanske är lite i underkant (men det finns ju andra benämningar på vattendrag). Jag skall försöka hitta en annan ledtrådsbild till i morgon, om jag hittar något som inte är googlingsbart på direkten. Platsen tycks vara i det närmaste totalt sönderfotografgerad så det kan bli svårt.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.251
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Nu har vi kommit till rätt land och jag misstänker att Knut har rätt plats också.

Jag lägger in en bild som kanske inte hjälper jättemycket men ändå är representativ på så sätt att det finns en hel del dekorationer på byggnaderna i denna ort.

20100901-025.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Er temlig sikker, men vil gi noen andre mulighet til å finne denne "italienske" byen i nordre del av Wales som er under 100 år gammel og ideen til en mann.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes nå så mange søkbare tips i tråden at noen burde løse det - Atlas statuen i første bilde var 100 år når den ble flyttet til dagens plassering i en italiensk inspirert landsby i Wales.
 

Rydén

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
24994
Medlemskap
2025
Då gissar jag på Portmeirion i Wales?!

Vi har inte varit där men det är ett ställe vi har planer på att besöka.
 
Toppen