• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol av eller på

R

RobbeS

Guest
Kör efter devisen "man ska aldrig pilla på något som fungerar". Så när jag satt in tuberna efter övervintringen och fått igång gasolen så får dom stå på tills det är dags att vintra in bilen igen.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Fördelen med att stänga av gasolen är bla, om man har glömt att stänga av kylen eller värmepannan så förbrukar man inte upp gasol i onödan. Jag har glömt både varianterna.:rolleyes:

För att inte röra något som fungerar måste man väll ha fast tank? Får man fylla LPG utan att stänga av huvudkranen?
Jag brukar iallafall stänga av huvudkranen när jag byter flaskor.o_O

Själv tycker jag det känns bäst att stänga av gasolen när vi inte använder husbilen.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Att stänga av gasolen eller ha den ständigt på är nog bara en fråga om vad man själv tycker är bekvämt & känns säkert. I vilket fall som helst har det väl ingen betydelse vilket man gör. Förutsättningen är ju naturligtvis att man ser till att systemet är tätt & i bra skick. Att installera Alde's läcktestare, slangbrottsentiler & kraschsensor är heller inte helt fel,
 
Toppen