• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avtal med Tele2, Mobilabonnemang och Mobilt Bredband

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Jag fick mitt Tele2 Unlimited inklusive två extra surfkort (437 SEK) förlängt ytterligare 2 år efter att ha kontaktat dem. Ett kort i telefonen, ett i hemmaroutern och ett i paddan - mycket förmånligt så länge vi inte känner behov av att koppla in oss på fibernätet.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Jag fick mitt Tele2 Unlimited inklusive två extra surfkort (437 SEK) förlängt ytterligare 2 år efter att ha kontaktat dem. Ett kort i telefonen, ett i hemmaroutern och ett i paddan - mycket förmånligt så länge vi inte känner behov av att koppla in oss på fibernätet.
Det är så vi får göra till dess jag fått återuppta kontakten med Tele2 efter semesterperioden.

Jag läser alla kommentarer, önskningar och råd som du/ni skriver här och tar med mig dom i den fortsatta diskussionen med operatörerna.
 

MickeSe

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
17457
Medlemskap
2022
Jag fick mitt Tele2 Unlimited inklusive två extra surfkort (437 SEK) förlängt ytterligare 2 år efter att ha kontaktat dem. Ett kort i telefonen, ett i hemmaroutern och ett i paddan - mycket förmånligt så länge vi inte känner behov av att koppla in oss på fibernätet.

Bra info. Jag fick just sms om att mitt går ut 24/7 och har exakt samma upplägg. Ska också ringa och kolla.
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Jag skrev fel beträffande de extra surfkorten. Ett ingår ju i avtalet så jag betalar 399+19=418 SEK. Tänk på att förlänga avtalen innan de går ut så att ni säkert får behålla de ursprungliga villkoren!
 

MickeSe

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
17457
Medlemskap
2022
Nu har jag också ringt. Försökte först på måndagen men det var 40 minuters väntetid. Men man kunde trycka "1" så skulle de ringa upp vilket de som väntat inte gjorde. Nytt försök idag tisdag, 3-6 minuters väntetid var beskedet som i verkligheten betydde 20min. Men till slut så fick jag fick prata med en glad och trevlig tjej som direkt utan krusiduller beviljade 2 års förlängning med exakt samma villkor som jag haft sen start för 2 år sedan. Så nu rullar det på och jag är nöjd.
 

vissan

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
8394
Medlemskap
2022
Fick också ett sms om att min rabatt slutade gälla 31/7. Ringde kundtjänst och fick samma villkor som tidigare, enl HBK avtal
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Fick detta meddelande från Tele2 idag,
Gäller HBK rabatten på 20% i det nya avtalet?
Betalar 279kr idag med 30GB i surf.
 

Bilagor

  • Tele2.PNG
    Tele2.PNG
    21,9 KB · Visningar: 62

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Comviq som ägs av Tele2 och har samma täckning har lägre priser än Tele2
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Abonnemang senior kostar
400 GB 399 kr/mån
100 GB 319 kr/mån
40 GB 239 kr/mån
OBS!
Detta gäller för mobilt bredband vilket inte fungerar utanför Sveriges gränser.
Välj mobilabonnemang istället, fri roaming inom EU/EES, begränsning i datamängden utanför Sveriges gränser är beroende på abonnemangstyp.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
OBS!
Detta gäller för mobilt bredband vilket inte fungerar utanför Sveriges gränser.
Välj mobilabonnemang istället, fri roaming inom EU/EES, begränsning i datamängden utanför Sveriges gränser är beroende på abonnemangstyp.
Jo det är ju sant, men det närmaste halvåret känns inte en europaresa särskilt angelägen om ens möjlig!
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Jo det är ju sant, men det närmaste halvåret känns inte en europaresa särskilt angelägen om ens möjlig!
Men du planerar väl ett mobilabonnemang för en längre period än 6 månader.
Undvik Mobilt Bredband, det är alltför begränsat.
Välj ett Mobilabonnemang, det finns mycket skrivet om dessa två alternativ på vårt forum.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Nu höjer Tele2 antal GB från 15 till 20. Då blir det naturligtvis en prishöjning. Tura att jag har bättre rabatt än 20%. Lennart
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Tele2 höjde mitt abonnemang från 30 gb till 40 gb givetvis med prishöjning. så jag sa upp det.
Jag använder knappt någon surf på sommaren då vi har fiber inkopplad hemma, utan det mesta går åt när vi övervintrar söderöver.
Men då är det ett jäkla gnäll från Tele 2 att vi surfar mer utomlands än i Sverige.
Så nu har jag tecknat abonnemang hos Fello 32 mb 80 kronor billigare och överbliven surf sparas i en pott, max 100 gb. Så under 6 månader utomlands har jag alltså 32 mb + 16 mb/månad. En bättre deal alltså.
Frugan har ett liknande abonnemang med pott hos Hallon, så vi klarar oss bra.
Hallon kan jag inte ha då de använder 3*s nät. och det fungerar inte med hemlarmet eller spårsändaren i HB'n.
 
Senast ändrad:
Toppen