• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Taklucka

Börjesson

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
19973
Medlemskap
2026
Hej har problem med att stänga min elektriska taklucka, den går bara att öppna. Är det någon som kan något tips.
 
F

Fd.16159

Guest
Det sitter en ändlägesbrytare för helt stängd lucka och en för helt öppen lucka på Dometics elektriska takluckor.
Om ändlägesbrytaren för stängt läge har klibbat fast och tror att luckan är nere kan man bara öppna luckan, inte stänga den. Enligt brytaren är den redan nere.
Sedan kan det vara vippströmställaren för öppna / stänga som är kass.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
På min elektroniska luka kan man ta bort ett liten rund plastlock under locket är där ett hål om jag stoppar in en skruvmejsel och trycker när lukan är öppen... Då faller den ner.... I vintras bråkade strömbrytare flera ggr då var detta enda sättet att stänga luckan.... Lycka till..
 

Börjesson

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
19973
Medlemskap
2026
Hej jag tänkte köpa en ny strömbrytare på min elektriska taklucka, eftersom den är svår att stänga.
När jag skulle kolla var den kostade så backade man nästan avigt, de skulle ha nästan 2000kr för en strömbrytare. Jag beställde ingen, är det någon som vet man kan beställa en strömbrytare för ett vettigt pris.
Jag har en knaus 500 sport traveller.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024

Det är en Remistar taklucka du har... Tar du bort ett galler bredvid den runda brickan.... så ser du en vit "knopp" ca 3cm dim... med en stjärnskruv i hålet... tryck upp den vita knoppen så faller luckan ner... glöm inte att bromsa luckan för den faller snabbt ner...
Jag har samma lucka....
 

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
330
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
Sök på "6 pin electric window switch" så får du många träffar på bl.a. ebay. Det ser ju ut att finnas plats att sätta en ny strömställare bredvid den gamla så det gäller ju bara att få en med rätt funktion.
 

Sune A

HBK styrelse suppleant
Inlägg
111
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
124
Medlemskap
2024
Hej min fråga är? Min innerram till takrutan bak går ej dra för plast biten som håller snöret, gått av. Jag undrar var man köpa en inneram ? Det ska finnas campbutik i Tyskland
 
Toppen