Jag är fortfarande illgrön nybörjare på det här efter första husbilsköpet i våras, en 2012 Pössl/Fiat 2win-plåtis. Nu har vi avverkat den första lite längre resan (om nu en vecka/150 mil nu kvalificerar som "lång").
Allt har gått finfint. Enda missödet är att handtaget/låsningen till mörkläggningsgardinen i förardörren pajat. Hmm, verkar finnas en och annan plastig o rapplig lösning på de här byggena...
Superlim till räddningen på den!
Nåväl, till saken: ute på vägen slås jag hur bra och snålt 130-hästaren från Fiat går.
Bra med kraft och ork och en förbrukning på 0,83 liter/mil på 110 mil svenska landsvägar.
Inga problem att köra i alla svenska lagliga hastigheter och omkörningar går tillräckligt snabbt.
Det är är alltså första husbilen och faktiskt också dieseln vi äger, så jag kanske har lite dieselfördomar att jobba bort .
Dock: efter några veckors ägande upptäckte jag i våras en lite box märkt "KCR" i motorrummet. Lite efterforskningar gav att det är någon form av trimning. Kanske därför motorn går så fint?
Allt har gått finfint. Enda missödet är att handtaget/låsningen till mörkläggningsgardinen i förardörren pajat. Hmm, verkar finnas en och annan plastig o rapplig lösning på de här byggena...
Superlim till räddningen på den!
Nåväl, till saken: ute på vägen slås jag hur bra och snålt 130-hästaren från Fiat går.
Bra med kraft och ork och en förbrukning på 0,83 liter/mil på 110 mil svenska landsvägar.
Inga problem att köra i alla svenska lagliga hastigheter och omkörningar går tillräckligt snabbt.
Det är är alltså första husbilen och faktiskt också dieseln vi äger, så jag kanske har lite dieselfördomar att jobba bort .
Dock: efter några veckors ägande upptäckte jag i våras en lite box märkt "KCR" i motorrummet. Lite efterforskningar gav att det är någon form av trimning. Kanske därför motorn går så fint?