• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Visa klubbdekalen!

Dalton

HBK Medlem
Inlägg
322
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025
Har lösa dekaler som jag sätter på insidan av rutorna fram och bak när jag använder husbilen. När dotter och måg använder husbilen vill jag inte ha dekalerna kvar, för jag vet inte hur dom uppför sig på vägar och campingar.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Vi har precis bytt husbil. Även jag är skeptisk om dekalerna. På den förra bilen var det dekaler och siffror båda fram och bak på bilen. Efter sommarens turer i Sverige så känns det som om jag har träffat folk som har noll koll. Samtliga ekipage märkta med husbilsklubben logga. Vi parkerade på en vanlig parkering. Två äldre gentleman från husbilsklubben kom över och talade om att det minsann var 4 meters regeln som gällde på parkeringen. De blev ivrigt påhejade av sina fruar. På Elmiamässan:. Det var klart och tydligt för alla att vi inte fick veva ut markiserna på våra husbilar. Detta följdes i stort sett av alla förutom en herre som hade utvevat varje dag trots tillsägelse. Dekalen på hans husbil satt där den skulle. Ska också medge att jag har träffat trevligt och vettigt folk denna sommar efter vägarna mellan Kroatien och Sverige. Även de medlemmar i husbilsklubben men utan dekaler.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Nu har jag googlat ”oneliners” så nu vet jag vad det är. Jag skriver som jag tänker och ibland blir det bara några få ord. Jag är ingen politiker som måste vräka ur sig en massa onödiga ord.
Det jag skrev tycker jag är lika seriöst som ditt inlägg.
Vi har olika åsikter om dekaler har jag förstått men det behöver inte betyda att vi inte kan umgås på en ställplats i framtiden hoppas jag.
Jag kör med och du utan dekaler och bägge är vi lyckliga med våra beslut.
Kan tillägga att jag inte är någon ställplatspolis trots dekaler på bilen
 

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Detta känns sandlåda! Kommer att gå med i alla klubbar och sätta på dekaler för samtliga!
Alla klubbar jobbar givetvis för att utveckla vår hobby. Larvigt att sätta öknamn och andra invektiv på andra.
 
W

Weckman

Guest
Detta var den bästa tråden på hela forumet:bock:. Seriösa svar och mycket Vi & Dom..
Påminner mycket om ett kvartssamtal med barnens lärare..

Men va fasiken, skriv på Ni så får jag mer att läsa och som min Mor sa till mig..
ETT SKRATT FÖRLÄNGER LIVET..
 
Toppen