• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Canal digital husbilsabonnemang

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Någon som vet om det finns något sådant och vad kostar det? Någon
Vad jag vet finns inget direkt husbilsabonnemang. Det du kan göra är att skaffa ett tvillingkort till ditt ordinarie abonnemang. Har du inget ordinarie abonnemang är det bara att öppna plånboken för ett nytt dito.
Det finns visserligen s k depositionkort, som medger tittande på de öppna kanalerna. Vet inte vad detta kort kan kosta.
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.720
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Ett Depositionskort kostar 750kr som ni får tillbaka när ni avslutar abonnemanget på dom fria kanalerna
 

Mikael&Anne

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
14276
Medlemskap
2024
Jag har ett sådant som går att pausa upp till 6 mån.Kostar ca 190kr/mån kanal 1-12 ingår i det priset, modul och kort ingår.
 
J

Jonas Mellberg

Guest
Ta med kortet du har hemma det gör jag eller rättare sagt jag har med hela boxen. Har du parabol på husbilen eller har du annan mottagare? .
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.056
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Parabol når bara till södra Tyskland/ norra Frankrike
Över Internet nås hela Europa. Tas in via Hotspot på mobilen. Kostnad som hemma. Utanför Sverige via VPN.
Har själv skrotat parabolen.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Parabol når bara till södra Tyskland/ norra Frankrike
Över Internet nås hela Europa. Tas in via Hotspot på mobilen. Kostnad som hemma. Utanför Sverige via VPN.
Har själv skrotat parabolen.

Parabolen når ner till Beaune i Bourgogne distriktet i mellersta Frankrike.
Längre söderut fungerar det utmärkt med en VPN-tunnel i telefonen eller ”paddan” !
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Parabolen når ner till Beaune i Bourgogne distriktet i mellersta Frankrike.
Jag har visserligen inte haft nöjet att testa detta i södra Europa, men det jag har kunnat läsa mej till är att man behöver ändra på mikrovågshuvudets lutning i sidled, s.k. skew. Det beror på att man får in en större öst-västlig komponet ju närmare ekvatorn man kommer. Men som sagt, detta är bara teori ;).

/Ingvar
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
När vi var i Kroatien för ett antal år sedan fick vi in kanalerna i Pula på Istrien (norra Kroatien). Kanske en ren lyckträff. Vi har en Oyster 85 cm parabol med skew och Canal Digital familjepaketet.
 
Toppen