• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkringar på LMC

PEH 664

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Umeå
HBK-Nr
28138
Medlemskap
2024
Hej Har en LMC Ti7100 från -07 Som har lite problem med parkeringsljuset . Men hittar inte vart säkringen sitter på bilen . Finns 1 plats under huven .OK . 1 plats under instrumentbrädan V-sida .OK . Men instruktionsboken för bilen ( Fiat ducato ) Står det att en 3:e skall finnas på B-stolpen H-sida vid golvet . Men det är den som jag inte hittar . Någon som vet vart dom " Gömt " den För just i den skall p-ljus säkringen sitta .Eller om någon har tillgång till El-Chema på bodelen också ?
 
Senast ändrad:

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Hej På sidostolpen finns ingen på husbilar, bara på transport som har sidobelysning Har för mig att den sitter i en liten säkringshållare på sidan om den stora i motorrummet
Leffe
 

Pudel

HBK Intresserad
Inlägg
18
Kommun
Linköping
Kanske kopplat som på många Bürstnerbilar, matningen till parkljus matas från EBLen, helkonstig lösning men mycket vanligt på Bürstner, kolla säkringarna på EBL. Detta gäller bara matningen till pos.ljus på sidorna på bilen.

Tyvärr vet man inte vad som är felet med parkeringsljuset på din bil.
 
Senast ändrad:

PEH 664

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Umeå
HBK-Nr
28138
Medlemskap
2024
Enkelt fel ! Det lyser inte på H-sida Varken fram eller bak Men sidomarkeringarna dom är riktiga och lyser . Så troligtvis säkringen då det är båda som är svarta . Bara haft bilen i 2 veckor ink semesterresa så får kolla vidare då jag får tid . Tack för tipsen ! :spinny::spinny:
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Bifogar några sidor från handboken om säkringar.
Handboken omfattar Fiat Ducato från 2007-2013 tror jag.
Det står att det skall finnas säkringar i höger dörrstolpe men där hittar jag inte några på vår bil från 2008.

/Jan-Olov
 

Bilagor

  • Säkringar.pdf
    1,8 MB · Visningar: 29

Pudel

HBK Intresserad
Inlägg
18
Kommun
Linköping
Det kan finnas säkringar i stolpen som är i bakkant på stolen där säkerhetsbältet är fäst under dom plastdelar som sitter där, vissa bilar har ett lock rätt så långt ner på stolpen.
 

PEH 664

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Umeå
HBK-Nr
28138
Medlemskap
2024
Läste på ett annat forum gällande belysning bak på LMC / Fiat Fick tipset att Nollställa "Datorerna" i bilen genom att göra den strömlös >15 min . Och det hjälpte ( bort med minuspolen ....vänta .....Sätt tillbaka ....Testa ) Nu kunde jag fixa till belysningen som var trasig då spänningen kom tillbaka . :spinny:

Hur kan man från fabrik montera skarvkontakter för el under bilen ? utan skydd ????? Som en tickande bomb innan det blir fukt / ärja i dom . ( saknar dom kursen : grundläggande bil-El ) :twitcy::twitcy:
 
Toppen