• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

IGO Navigation

F

Fd.16159

Guest
Hade tidigare inlagt Iveco Daily som fungerade. Dock inget jag använder.
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Hade varit bättre om man kunde välja l/mil, maxhastighet, vikt, bredd och höjd.
Men man kan ju inte få allt.
 
F

Fd.16159

Guest
Jag fick skapa ett konto och logga in därefter kunde man lägga till Ivecon. Det finns då också möjlighet att lägga till däck och i mitt fall fler än fyra.
Trista är att man ska behöva logga in men.....
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Jag skapade också ett konto och valde Iveco, men hittade ej möjligheten att lägga till däck, får prova igen.
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Jag lade också in Iveco, men vägavgifterna blir de som gäller för personbil. Får nog hålla mig till Autoroutes.fr
 

GöranG

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9877
Medlemskap
2024
Finns det någon möjlighet att få t ex Bordatlas eller annan ställplats lista presenterad i iGO?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Teoretisk så kan en legge til egne POI lister i IGO, men eneste sted jeg har funnet verktøyet for dette er i naviextra toolbox for IGO i fabrikkmonterte navigatorer. En laster der inn kml filer :D
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
De lägger man under Favoriter, man kan lägga in max 300 st tror jag det var.
Jag har skippat det. De hamnar dessutom i en enda röra om man har flera typer av POIs.

Däremot har jag inte provat att lägga in en KML-fil i samma mapp som .upoi-filerna.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Naviextra toolbox omformer fra kml til internformat for IGO, mener det her endelsen .poi. Har ikke sjekket om det er en grense på antall punkter - sitter ikke med europa kart i min navigator og har ikke en stor kml for for mitt område.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Vi är på resa i Norge och har testat igo men den gör helt galna vägval så nu går jag tillbaka till copilot som fungerar förträffligt....
Jag är också i Norge och iGO funkar klockrent!
Mycket bättre och med fler vägval än konkurrenterna. Har du kontrollerat ruttpreferenserna, tex motorväg, betalväg osv. Avaktivera grusväg och välj aldrig kortaste väg.
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Jag är också i Norge och iGO funkar klockrent!
Mycket bättre och med fler vägval än konkurrenterna. Har du kontrollerat ruttpreferenserna, tex motorväg, betalväg osv. Avaktivera grusväg och välj aldrig kortaste väg.
Ska kolla upp det, ska jag ändra till snabb då istället?
 
Toppen