• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

F

F.d. 32985

Guest
Visst är det Karlshamn som nu tagit bort den fina parkeringen längst ut på udden.
Du får fortsätta Janne.
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Vi har alltid med oss en kartbok och White Guides "Sveriges bästa caféer".
Detta berömda Cafe är en av favoriterna och det ligger i ........
// Janne IMG_1825.JPG
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Längre söderut.Det röda staketet i bakgrunden sitter på en brygga i en mycket mörk å.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
"Mörkt vatten".
Jag känner till två stycken Svartån. Jag gissar på den som rinner genom Mjölby och att du är på Mjölby Hembygdsgård.
//Jan
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Mjölby är rätt men rastplatsen är albacken vid östra infarten till Mjölby- Rekommenderas med särskilda platser för husbilar, lekplats och en trevlig restaurang om man önskar detta.
Lasse
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Albacken har vi bara susat förbi. Vi har naturliga stopp i Ödeshög och Norrköping och ibland blir det också (Gamla) Linköping eller Motala.
Var är vi nu då?
07-07.jpg
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Var tog löftet vägen från WEB att försöka automatiskt minska storleken på
inskickade bilder ?
Dom blir bara större och tar bara längre tid att ladda upp.
Nu är vi över 10MB från att ha varit max 1MB.
// Janne
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Funksjonen finnes i form av visa miniatyrer - mulig disse er litt for små. Det andre alternativ som vi brukte i gamle forumet var alltid å vise som miniatyr om det var litt over den størrelsen - fjernet massevis av detaljer fra mange bilder. Nå har vi i praksis 3 forskjellige visninger tilgjengelig - ikon, miniatyr og fullformat. Det siste skaleres under visning slik at det passer på skjermen, men hele bildet overføres til webleseren - noe som straffer de av oss som sitter med dårlig internet eller betaler for volum.

Personlig ville jeg foretrekke bruk av miniatyrer, men jeg har kun en svak fixed wireless internet. På kveldene er hastigheten under 3 Mbps nedlastning.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Jag sitter med ADSL 10 Mb som Telia har problem med sedan igår. Mätte nedladdningen till 0,86 Mb nyss så det blir bara en cm av bildens överkant sen orkar jag inte vänta.
Men om någon månad skall fibern vara klar....:msn_devil:
 
Toppen