• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Tack för det, jag var "nyssens" på Rømø och besökte bl.a de milsvida sandstränderna.
Danmark är dejligt, men här kommer ett annat uppslag från en nog så bekant stad och där
växte det mest märkliga träd jag sett..., undrar i vilken stad det stod planterat ?

IMG_1413.JPG
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Det kan absolut vara i Koblenz och det är nog snart 3 år sedan jag såg denna "staty".
Ja, det är imponerande av dig Janne att ta det så snart och du får den äran att lägga ut
ett nytt bete... :)
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Tack för det!
Har gått lite i Koblenz, men var mest chansning.
Häftigt med dom där levande statyerna.
Vi flyttar oss till en annan känd HBK-stad, men vilken ?
// Janne P1120254.JPG
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Jag tror att ni är i Rendsburg! Har själv bild på de fantastiska djurleksakerna i brons på torget i Rendsburg.
Karl-Arne
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Tack!
Vi var där för att titta på den unika färjan som går över Kiel-kanalen vid Rendsburg. En bilfärja som hänger/hängde under järnvägsbron. Tyvärr uppmärksammade vi inte att bron påseglats och inte heller återställts. Intressant historia och en bra ställplats vid kanalen vid nordvästra landfästet.
Nu far vi vidare till denna plats.Var är vi nu?
Karl-Arnehbk.JPG
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Ingen gissning???
Kan tyvärr inte bistå med fler bilder just nu då jag ligger på akuten Nyköpings lasarett!
Vi ska västerut från Bratislava
Karl-Arne
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Väster om Bratislava finns det rätt mycket, t.ex. Nürnberg som jag kommer ihåg har något som liknar den första bilden, men som jag sedan inte alls kan koppla till bilderna 2 och 3.

Tror det behövs flera ledtrådar.

TommyD
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Tyvärr alldeles för kort steg. 1 steg till och ni kommer närmare målområdet.
En ledtråd kan vara att vi besökte platsen på hemresan från vintervistet i Spanien.
Finns en ställplats i Hbk-appen, den var dock ockuperad av en byggare. VI står därför på en icke officiell plats vilket kan ses på bild 2 o 3.

K-A
 
Toppen