• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tomelilla Golf tar ockerpris på ställplats

S

Sören-6830

Guest
Själv kan jag tycka att golfklubbar/båtklubbar och vissa varuhus borde tänka annorlunda, iallafall under lågsäsong. Om det står husbilar på natten så drar sig nog en och annan tjuv ifrån att göra inbrott.


Besökte Vingåker outlet strax innan dom öppnade, vi hade sovit vid badhusets-ställplats "Gratis" som dessutom bjöd på el för det priset.:D

Hur som helst så hade Vingåker outlet haft inbrott, tjuvarna hade slagit sönder ett par stora rutor. När vi väl får komma in så säger jag till butiksansvariga i förbifarten vid entrén, hade det funnits ställplats precis utanför så hade ni sluppit dessa krossade rutor, hon tittade bara på mig som om jag pratade Grekiska medans jag fortsatte in i butiken.

Hade jag varit ansvarig för den butiken hade jag anordnat ställplatser där man via kod får el och toalett/vatten efter det att man swichat in ex 300kr/dygn. "Då håller man långliggarna borta"
Inbetalt belopp hade jag sedan låtit husbilsfolket få som avdrag i butiken nästföljande dag då dom handlar.
För minimala kostnader hade butiken fått nattbevakning.

Bra idé Chippen, vid mina besök på olika båtklubbar och hamnar brukar jag framföra ungefär liknande budskap. Senast i förra veckan hade en mindre båtklubb i Höllviken besök av tjuvar som fick med sig en hel del. Tror inte det skett om det stått ett par husbilar där.
 
R

RobbeS

Guest
Moderater var förr detsamma som rikt folk, golf är dyrt att hålla på med därav uttrycket moderatbandy

Är ju också en liten myt. Spelade själv golf i 15 år och hade betydligt lägre kostnader för mitt golfspelandet än vad mina kompisar som jagar och fiskar fick betala för sin hobby. Kilopriset på egenskjutet kött är väldigt dyrt. För att inte tala om vad föräldrar till hockeyungdomar får betala för årsavgift och utrustning och vad utförsåkning kostar.
Sista året jag spelade golf gick medlemsavgiften på 2000 kr vilket inkluderade fritt spel på hemmabanan. Klubborna köpte jag begagnade, provset i en golfshop, för 1500 spänn vilket innebär 100 spänn om året under den tid jag spelade.
Kan vi inte skippa diskussionen om moderatbandy och överklassport för rika och inse att golf är ett av de bättre friskvårdsalternativen som finns för både unga och gamla.
 

Åströms

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Västerås
HBK-Nr
14473
Medlemskap
2025
Ängsö GK har hittat på ett nytt sätt att stärka sin kassa. De tar 75 kr för att stå över natten på deras grusparkering utan el givetvis.

När ska klubben sätta upp en P automat så alla får betala en slant för deras parkering (Ironisk) :)
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Vad kostar det inte att gå på fotboll högsta serien nuförtiden + parkeringsavgift på personbilen. Skall man dessutom tippa matchen också så går det ytterligare pengar. Dessutom kostar väl förtäringen i pausen mer än den utmärkta golfresturangen fast för en sketen hamburgare med bröd + dricka/kaffe etc.
Men jag vet ändå inte riktigt vad jag skall kalla fotboll för att reta upp dom som har behov av att koppla ihop sport med politisk inriktning?
Obs är helt ointresserad av fotboll själv, men kollar gärna på friidrott & skidrelaterad sport. Va är man för typ då?
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Ganska nedlåtande attityd tycker jag.
Vad har golf med moderater och bandy att göra? Har man lite bollsinne och är intresserad av att röra på sig i ofta vackra omgivningar är golf ett skönt sätt att motionera.
Har inte ett dugg med politik att göra, medlemmarna i de golfklubbar jag spelar hos är ett ganska bra tvärsnitt av befolkningen, intresserade av att hålla sig i form.
Blir mest intresserad av varför man går in på tråden och läser om det när man tycker så illa om det
 

perjan

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Kil
HBK-Nr
11397
Medlemskap
2024
Ställplats i Stockholm.... Tanto och Långholmen är väl ändå svårslaget med sina 380 kr.

Tanto : Ingen reception (kodad bom) och i övrigt minialt påkostat med en medioker servicesanläggning. Lågt betyg

Långholmen : Endast sommarsäsong på en båtuppläggningsplats. Ger ett tråkigt och sterilt intryck. Svårt att nå på telefon för bokning trots bemanning.
Mail och SMS fungerar med fördröjning. Har stått här många gånger i brist på alternativ.
Ställplatsen känns högst tillfällig. Inga investeringar till förbättringar men ändå 380 kr.

Om man accepterar en halvtimmes resa in till Stockholm C med buss och T-bana finns Flatenbaden. En stor modern och välordnad ställplats
med snygga ytor för varje husbil.
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Måste det handla om politik, bara för man är moderat "moderat är ett adjektiv som menar på måttfull"
Måttfullbandy har jag inte läst. Inte heller återhållsambandy, måttligbandy, sansadbandy, behärskadbandy, hovsambandy, försyntbandy, anspråkslösbandy, besittningsfullbandy, beskedliggolf, diskretgolf, restriktivgolf, soberholf, bälbalanseradgolf, modestgolf. Inte heller måttlösholf, gränslösholf, omåttligtholf, överdrivenholf, extremholf, obegränsadgolf, bålstorgolf, enormgolf, execivgolf, exorbiantgolf, extravagantgolf, illmitteradgolf,oåterhållsamgolf.

moderatbandyn är en kvarleva, ”inte från den tiden man trodde att alla som gav bort något frivilligt var kommunist” utan att välbärgade per automatik röstar på ett parti.
Tiden med spelsättet, aktier o höga avgifter är för bi
Etymologi
Anspelar på att golf huvudsakligen anses utövas av mer välbeställda personer, vilka likaså anses rösta på moderaterna (Moderata samlingspartiet) i större grad.
 
Toppen