Artiklar från Leif Edström

1. Ordförande har ordet 2019-10-05

Vänner! Det har varit en hektisk höst med mycket på agendan. Husbilsklubben.se har deltagit i Husbilskampen där vi tillsammans med andra försökt att argumentera för tokigheterna med den skattesats som nu har införts för nya personbil typ II som säljs efter den första september. Trots det arbete som har lagts ner så infördes detta som sagt, trots att vi försökte få våra politiker och tjänstemän att förstå problematiken kring detta. Nåja skam den som ger sig sista ordet är kanske inte sagt i...
  2. Ordförande har ordet 2019-08-08

Vänner! Så tog då semestern slut för denna gång och man var tvungen att börja jobba igen. Men vi har haft en mycket bra semester där vi tuffat runt i Sverige, Danmark, Tyskland, Holland, Belgien och Frankrike och hem igen...... puh. Vi var ute i drygt tre veckor denna gång. Hoppas att ni alla haft en trevlig husbilssommar alldeles oavsett om ni tuffat runt i närområdet eller gjort en längre resa. Men trots att det varit sommar så rullar arbetet på i klubben, och det som närmast står för...
  3. Ordförande har ordet 2019-06-04

Vänner! Så är vi då hemma i Rosvik efter vår 105 mil långa hemresa, vi körde bara 95 mil på söndagen (tur att vi turas om att köra), och vi klippte dom sista tio milen på måndag förmiddag. Jag får börja med att tacka för förtroendet att få fortsätta som er Ordförande ytterligare ett år, jättekul att få fortsätta att jobba med mitt stora fritidsintresse. Det blev rekord i år i Mariestad med antalet deltagare, hela 542 ekipage kom till årsmötesträffen. Helt fantastiskt. Det var också...
  4. Ordförande har ordet 2019-05-05

Vänner! Då skriver jag mitt första ordförande har ordet på vår nya förstasida. Vår projektgrupp har jobbat intensivt under våren för att skapa en ny förstasida som bland annat innehåller artiklar om olika ämnen. Det har även skapats en ny del som heter "förmåner" och där hoppas vi att alla erbjudanden med rabatter mm. till er medlemmar nu presenteras på ett mer lättillgängligt och bättre överblickbart sätt. Tiden går fort när man har roligt och nu närmar vi oss Årsmötesträffen och Årsmötet...
  5. Ordförande har ordet 2019-04-14

Vänner! Sitter och skriver detta i husbilen efter en utflykt till Haparanda och IKEA. Vi har övernattat i Haparanda hamn som är en mycket trevlig ställplats en mil söder om Haparanda. Här ligger fortfarande isen och det dröjer nog ett tag innan båtarna ligger och guppar i havet. Jag har noterat att det är mer än 500 bilar anmälda till Årsmötesträffen i Mariestad vilket är jätteroligt. Det är en imponerande syn att se så många husbilar på samma plats. Mer information om vilken underhållning...
Laddar...

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.