• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bloggar

Senaste kommentarer

• Midsommar i Danmark.
    Danmark är mycket trevligt och fint, men blir jättedyrt pga valutan att vara där ,om man ite tar med sig allt från sverige
  • Europa runt på (ca.) 185 dagar.
    Hur tänker ni åka?
  • Åter på väg mot Portugal
    Hejsan, den här gången åkte vi nästan den rakaste vägen ner och hem. Fast på vägen ner var vi "tvugna" att återbesöka de varma källorna i...
    Hejsan, sent omsider loggade jag in på husbilsklubben, men bättre sent än aldrig. Står man 30 dagar eller mer kostade det oss 14.50€ natten plus...
    Ni är fantsatiska Vi själv i 80års åldern och lite sugna på en resa så småning om.Vilken väg åker ni ner?

Bloggstatistik

• Utvald
2K
Reseberättelser
Måndag v 20 vaknade upp på Falsterbo camping en fin anläggning fast lite tom nu så här på försäsong.en skön promenad till stranden och ner mot havet blev det också. Sen fortsatte vi efter kustvägen som skulle ledas oss till Kiviks familjecamping. Vi gjorde stopp på vägen bla Smygehuk, Ales...
746
Reseberättelser
2018 ett år att minnas vintercamping i Riddarhyttan och Löts camping Strängnäs Vårcamping Ramsberg ,Riddarhyttan en fri helg i Norberg . Sommaren 2018 börjar med Singö camping och midsommar resan går vidare till Ockelbo - Hassela - camping hos kompis i Hinsjön sen vidare till Rätans camping...
623
Reseberättelser
Nu så har snart September gjort sitt. Så denna helg tillbringar vi och ett par kompisar på Ölsjöns camping i Ramsberg, vaknade upp till - 2 grader i morse och klargrå himmel som nu vid 10tiden gått över till blå med begynnande sol. Nu har temperaturen nått 3 grader. Gick en promenad med hunden i...
738
Reseberättelser
Hösten närmar sig efter denna fantastiska sommar och eftersommaren (brittsommar) då är det dags att byta lite saker i husbilen ut med shorts linnen T-shirtar och in med vantar mössor och tröjor samt vinterjacka. Nu har vi haft vår husbil i snart 1 år och vi har hunnit med många fina resor under...
Denna fantastiska camping i närheten av Karlsborg är en lugn oas vid Göta Kanal och sjön Viken. Bra stora tomter med skog bra bad både för människa och hund. Man kan hyra båt eller kanot och bra fiskemöjligheter. Goa och härliga campingvärdar. Servicebyggnaderna är okej.Vi var här i Maj och vi...
Nu är man tillbaka för en kortweekend i mitten av Augusti Inget badväder men runt 18 och halvklart Det som är mest utmärkande är att det är så tyst att man får ont i öronen Bilden är tagen i morse vid 7 tiden lugnt och tyst och ganska vindstilla.
996
Reseberättelser
Efter att jobbat en vecka så var det dags att ta en liten minisemester i Mariefred. Mysig camping med många goda campinggrannar, en trevlig familjecamping med närhet till badplats i den lilla sjön Mälaren. Från stranden har man en underbar utsikt mot Gripsholms Slott och Mälarens fina omgivning...
538
Reseberättelser
Anlände igår eftermiddag till Dalarna Älvcamping efter endag med några stopp. Rättvik mat på Diner 45 ett retro matställen vid stationen, efter det ett besök på Rättviks tunnbrödsbageri. Leksand inhandlade knäckebröd på fabriksbutiken. Insjön ett besök på Ittila butiken där blev det nytt...
Vi lämnade Rätanscamping vid lunchtid, vi tog en avstickare via Klövsjö fö4st och sen bar det av ner mot Sveg och tillslut Våmåbadetscamping i Våmhus mellan Mora och Orsa. Campingen är en gräsmattecamping med bra utrymme på tomterna, fin natur med en sjö precis bredvid. Servicehuset något...
Efter en måndag med suveränt väder med temperatur på nånstans 25-28. Så är det lite svalare idag blåser en lätt nordan men temperatur på 20 så får man känna sig nöjd,” det regnar inte ” . Stannar här tills imorgon och då får vi se vart vi drar vidare. Kör en sväng till Klövsjö innan vi vänder...
Landade här igår vid 19 efter en lång dag i husbilen Startade från Hinnsjön vid lunch för sedan göra ett stopp vid dödafallet den vidare mot Östersund där vid inhandlade en typ av mygg och knott avskräckare för att dra vidare mot en liten natur camping utanför Brunflo, den var inget att ha så...
Efter en lång dag med flera små stopp i bland annat Bönhamn,Nordingrå och en snabbis förbi Kramfors så stoppade vi här på Storsjö Trädgårdcamping ca 2,5 mil från Kramfors. Inte världens modernaste camping men det är ju bara för en natt. Imorgon bär det av mot Hinnsjön utanför Örnsköldsvik
Dagen började med sol och värme till att vända till regn och åska så att det blev strömlöst under en dryg timma. Men nu så klarnar det upp igen så fram med grillen på med morötter blomkål och ett par goda köttbitar. Imorgon vidare uppåt i landet Vårt mål är Snibbens camping
450
Reseberättelser
Och så var vi framme i Hassela efter en dag med mycket bilkörning. Började med avfärd från Ockelbo för att sen stanna i Järvsö.Där intog vi en mycket god buffé lunch på Lill-Babs Caffär. Sen åkte vi upp till Järvsö Stenegård där vi gick runt ett tag men orkade inte så länge för det var väldigt...
423
Reseberättelser
Sol och en lätt bris som blåser in från Bysjön . Skönt med detta väder efter några ostadiga. Campingen här i Ockelbo är en Caravan club hittills ett mycket bra intryck, bra utrymmen för tvätt dusch etc. Nu i helgen är det Ockelbo marknad så vi fick bara stanna två nätter.
Nu drar vi vidare mot Ockelbo. Men först ska vi utforska Singö med husbilen. Fick tips om olika mål att besöka på denna ö, och så får det bli. Det har varit en blåsig och regnig och solig midsommarhelg. Som sagt nu vidare norrut. Idag lyser solen så det blir en fin resdag.
372
Reseberättelser
En riktigt naturcamping med utedass och med drag i rumpan. Regn och blåst som kommer att avta mot eftermiddagen , hoppas att sillen smakar lika bra för det . Nä nu ska vi positivt på dagen. Skål och glad midsommar alla husbilsvänner. Denna camping är perfekt för dagsresa till Eckerö och...
Äntligen framme på Singö camping på vår resa norrut Regntung himmel och mycket regn på vår första semesterdag Nu får man vänta på midsommarafton hoppas att regnet drar vidare och solen kommer Man får underhålla sig med ljudbok,fotboll och spel.