• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Underredsbehandling

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Underredsbehandling

En stilla undran, är div. husbils-chassin så dåliga att de måste underredsbehandlas för att överleva?

Jag kan inte minnas att jag sett en rostangripen husbil:rolleyes:
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Underredsbehandling

Vi har ju en plåtis och jag har sett för många Ducato budbilar med rostfläckar för att chansa.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: Underredsbehandling

Vårt alkochassie 2012 har sina ställen där det börjat rosta, bakaxlarna, bultförbanden i alkoramen, frambalken, under motorn, div detaljer som skyddet till bränslepåfyllningen mm, gissningsvis invändigt i förardörren. Har gjort en mecasolbehandling av bilen nu i höst, pris 10800 sek. Bilen har rullat 7000 mil sommar och vinter (varav två av vintrarna i Spanien). Alko sa att det var inte nödvändigt eftersom ramen är galvad men det känns bra att ha det gjort så kan man åka ut i slasket med gott samvete. Gör en riktig granskning med bilen upphissad så ser ni om behovet finns, gissar att det finns 2012 or som är hur fina som helst under och även dom som har mer rost än vår.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Underredsbehandling

Läs och titta på alla bilder så går ni själva skapa en uppfattning om vad som är bäste för er husbil.
Vi kör året runt och nu har mätarställningen passerat 12000mil och vi har kört 9600mil av dessa.

Bilderna är före, efter samt efter 2år.

Detta är gjort på BJs Rostskydd i Falköping.

Det är så att alla har olika uppfattning om detta och en del med uppfattning har nog inte ens gått ner på knä för att titta under.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t36520/
 
F

F.d. 51113

Guest
Sv: Underredsbehandling

Lite konstigt att man gör ett inlägg/fråga och får en massa svar sedan går man inte in och läser detta.
Såg i Pialottas profil att hon inte varit inne sedan inlägget gjordes,men hon kanske inte är lika stor "internetmissbrukare" som jag... ;) :)

Konstigt att du går in på hennes profil.....
Mycket konstigt att du skriver .. att du gjort detta
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Underredsbehandling

Inte så konstigt att kolla någons profil. Klicka på det blå "nicknamet" i rutan till vänster så ser du innehavarens allmänna profil och kan se alla inlägg som vederbörande gjort samt hemvist och en del annat. Kan var bra om man vill komma i kontakt med någon för att få hjälp med något.
EssoJ
 
F

F.d. 51113

Guest
Sv: Underredsbehandling

Inte så konstigt att kolla någons profil. Klicka på det blå "nicknamet" i rutan till vänster så ser du innehavarens allmänna profil och kan se alla inlägg som vederbörande gjort samt hemvist och en del annat. Kan var bra om man vill komma i kontakt med någon för att få hjälp med något.
EssoJ

Ok.
 
Toppen