• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AVH-2400BT, släckt skärm vid halvljus

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Jag har en bilradio, Pioneer AVH-2400BT, i husbilen där skärmen släcks ned när jag sätter på halvljuset (när det är mörkt i bilen kan man med god vilja se vad som visas på skärmen)
Tidigare har det inte skett någon förändring av skärmens ljusstyrka mellan tänt och släckt halvljus.
Jag hittar ingen inställning i systemmenyn där det går att ändra detta.

Är det reparation av radion som gäller eller kan man lura den att halvljuset inte är påslaget trots att det är det?
 

Elisabeth & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
161
Kommun
Finspång
HBK-Nr
2425
Medlemskap
2024
Sv: AVH-2400BT, släckt skärm vid halvljus

Det går att ändra i system menyn hur mycket radion dimmar när ljuset tänds. Kommer inte ihåg på rak arm hur man hittar dit, men jag vet att det går.

Hälsningar Lennart
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: AVH-2400BT, släckt skärm vid halvljus

Att det inte har varit så tidigare verkar konstigt. Det går en speciell kabel till ljuset för att få den funktionen. Kopplar du bort den tappar du funktionen.
Kanske har den minskat väldigt lite tidigare?
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Sv: AVH-2400BT, släckt skärm vid halvljus

Hej.
Jag har iofs en modell som heter AVH-2600BT men jag misstänker att det är ganska lika i menyerna. I systemmenyn finns en position som heter "Dimmer",
se till att den står på max +. Det måste göras när ljuset är påslaget annars fungerar det inte. Hoppas att detta hjälper dig.

Mvh / Roland
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Sv: AVH-2400BT, släckt skärm vid halvljus

Tack för alla svar, ni löste problemet.:wink:
Jag hitta till slut en dimmerfunktion bland inställningarna för skärmen.
Man kunde dimma de olika källorna typ, navi, backkamera (både med ljuset tänt resp. släckt, det blev många inställingar).
Undrar dock hur det kunde bli så, men det är ju inget att gräva ner sig i nu när det funkar.
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Sv: AVH-2400BT, släckt skärm vid halvljus

Hej.
Troligen har radion blivit strömlös vid något tillfälle, då brukar den gå tillbaks till fabriksinställningarna.

Mvh / Roland
 
Toppen