• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diesel igen

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Vad tankar du?
Vanlig disel
Blankdiesel
Preem Evolution Diesel
Pratade med en åkare idag som kör på Preem Evolution Diesel och han påstod att lastbilen drog mindre bränsle.
Han är också bonde och tankar bara blankdiesel. Vill inte drabbas igen av algbildning i sin traktor som hände när han tankade vanlig diesel
Lennart
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Sv: Diesel igen

Blankdiesel så ofta jag kan, hemmavid på QStar vid Ståthögavägen i Norrköping. Annars så ofta jag kan på QStar, eftersom det är oljebolaget från Norrköping som håller den svenska glesbygden med bränsle sedan alla stora bolag lämnat sina mackar öde.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Diesel igen

Qstar, Preem, ST1, Tanka, mfl, dvs den som råkar dyka upp när jag behöver diesel.
Preem har det blivit några gånger i ad pga rabattkuponger och både motor och värmare verkar gå utmärkt även på det hopkoket.
Bilen är en -10 120hk Fiat.
En flaska biocider har den fått någon gång när jag vet att den blir stående ett tag, omöjligt att veta om det gjort nytta eller inte.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Diesel igen

Jag tankar helst på ST1, INGO, Cirkle K, kan inte förklara varför.
Tankar inte på Q8 sen kompisen tankade "vatten" där, och ser ut att förlora i rättegångstvisten, med haverarad VW Passat diesel.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Diesel igen

Hemma: INGO till 95% pga närhet till veckohandel & bra pris i övrigt
Utomlands: där det är billigast, oftast ute på vischan, nästan aldrig på motorvägen!

Får väl stor-rengöra tanken så småningom. Väntar bara på besked från serviceverkstaden om hur det ligger till...
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Diesel igen

Jag tankar helst på glesbyggsmackarna (och handlar i butikerna) i förhoppningen att det skall hjälpa befolkningen där att få ha kvar sin service ett tag till, trots alla felaktiga politiska beslut runt detta. Fabrikatet bryr jag mej inte mycket om, det finns såvitt jag vet bara tre raffinaderier i Sverige, och man kan som konsument inte säkert veta vilket av dessa dieseln kommer ifrån. Priset har i det här sammanhanget för mej underordnad betydelse, om 50 Kr extra per tankning kan hjälpa till bjuder jag gärna på det! :)
 
Senast ändrad:
Toppen