• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpråd 4x4 HB ståendes i Tyskland

F

F.d. 53676

Guest
Hej,

Har haft kontakt med en säljare i Tyskland angående en Hymer/Eriba Camp 55 4x4 från 1990, baserad på en Fiat Ducato.

Tanken är att ha bilen som stuga/bostad tills vidare. Kommer tillbringa en del tid uppe i norra Sverige då jag kör snöskoter och kommer därför både bli en del vintercampning och släpvagnsdragning med den. Kanske inte den optimala bilen för detta med tanke på luftburen värme samt en ganska svag motor, men vill man ha fyrhjulsdrivet finns det inte mycket annat att välja på om man inte vill lägga ut närmare miljonen.

Bilen ser fin ut på bilderna och fungerar enligt honom utan problem och är inte fuktskadad, fast ej fukttestad. Detta kan komma att bli min första husbil och då den står en bra bit hemifrån vill jag gärna få en så klar bild över bilens skick som möjligt innan jag åker ner. Så vad ska man fråga om och vad ska man ha i åtanke inför köp av en äldre husbil som denna?

Vänliga hälsningar

Niklas Leü
 
F

F.d. 50803

Guest
Sv: Köpråd 4x4 HB ståendes i Tyskland

Eller så skaffar du dig en Camper och en 4x4 pickup.
Praktiskt att kunna ställa "huset" när det inte behöver flyttas.
 
F

F.d. 53676

Guest
Sv: Köpråd 4x4 HB ståendes i Tyskland

Har sett på den lösningen flera gånger, men även här kostar det en del pengar då campers inte verkar vara så vanliga i Sverige. Sedan tycker jag inte de campers jag sett verkar lika rymliga som mindre husbilar. Annars är det en väldigt smidig lösning då du får två väldigt användbara fordon i ett.
 
Toppen